В Министерския съвет днес се очаква да бъде внесен за обсъждане законопроект на просветното министерство за развитие на академичния състав в България. Предложенията са част от предстоящите реформи в науката и висшето образование. Една от идеите е да се премахне Висшата атестационна комисия. В момента тя дава научните звания.
В Министерския съвет днес се очаква да бъде внесен за обсъждане законопроект на просветното министерство за развитие на академичния състав в България. Предложенията са част от предстоящите реформи в науката и висшето образование.
Една от идеите е да се премахне Висшата атестационна комисия. В момента тя дава научните звания. Ако парламентът гласува такова предложение докторите, доцентите и професорите ще бъдат определяни от всеки отделен университет или академия. Получената степен ще е на съответния университет, но ще важи за цялата страна. В БАН имената на научните степени ще са същите, но с тире изследовател. Предлага се на мястото на Висшата атестационна комисия да се създаде малка Апелативна комисия към министерството. Тя ще контролира законността на процедурите, без да ги провежда. Ще следи и да няма много професори в един ВУЗ.
Според ректорите на големите ни висши училища с приемането на този закон има опасност от девалвация на професорската титла. В началото на месеца Академичният съвет на СУ „Св. Климент Охридски” се обяви против новия проектозакон. Социолози и политолози обаче го подкрепиха и дори поискаха той да стане още по-радикален, като отпадне и доцентската титла.
"Разговори за живота и мечтите" през очите на деца, лишени от родителска грижа
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?
Деца от украинската общност у нас със специален музикален поздрав към българския народ
В Историческия музей в Перущица са изложени над 100 оригинални и европейски банкноти
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?