Заради кризата и чувствителността на българина към цените, все повече търговски вериги за хранителни продукти предлагат ежедневни и ежеседмични промоции на различни стоки. Намаленията варират между 25 и 40 процента от цената на продукта. Тези, които разберат на място за промоцията, веднага се възползват, за да свият част от разходите.
Заради кризата и чувствителността на българина към цените, все повече търговски вериги за хранителни продукти предлагат ежедневни и ежеседмични промоции на различни стоки. Намаленията варират между 25 и 40 процента от цената на продукта. Тези, които разберат на място за промоцията, веднага се възползват, за да свият част от разходите. Други обаче са на мнение, че дори и във време на криза, от парите за храна не трябва да се спестява.
Промоциите помагат във време на криза и оборотите скачат в пъти. Това заяви Бойко Сечански, маркетинг-мениджър в една от най-големите търговски вериги за хранителни продукти в България. Допълни, че брошурите с намаленията най-често са в пощенската кутия и между страниците на вестниците.
Бойко Сечански, маркетинг-мениджър във верига магазини за хранителни стоки:
- С тях привличаме клиенти, чувствителни към цените. Във време на икономическа криза тези хора стават все повече и повече.
Дори и със свит седмичен бюджет за храна обаче хората най-често не виждаха табелите с намаленията. Иначе забележат ли примамката, вариантите са два: спестяват от изгодната покупка или се впускат в допълнителни харчове.
Репортер:
- Знаете ли, че тук има промоция днес?
Жена:
- Не.
Репортер:
– Ако знаете за промоция, която важи само днес, ще побързате ли след работа, за да хванете намалението?
Жена:
- Не, не търся такъв икономически ефект, но ако разбера на място, ще се възползвам.
Мъж:
- Не знам точно днес.
Репортер:
- Иначе информирате ли се за такива неща?
Мъж:
- Не, на момента решавам.
Жена:
- Не се интересуваме от промоции.
Мъж:
- Сега имам специална покупка и не мога никъде да си го намеря, това е прясно зайче
Репортер:
- Знаете ли, че това сирене е на промоция?
Жена:
- Да.
Репортер:
- Затовa ли го купувате?
Жена:
- Aз купувам за баница, не за директно консумиране и затова гледам да е по-евтино.
С промоции или не, едно българско семейство заделя между 100 и 400 лева на седмица, за да си обзаведе хладилника. Ако винаги пазарувате с намаление обаче, разходите ви може да се свият още. Анализаторите дори прогнозират, че освен 2009-а, и 2010-а ще бъде годината на атрактивните цени.