Една потребителска тема, която тепърва ще предизвиква въпроси - връщането към едномесечно отчитане на тока в Западна България, което стартира от февруари. Само една трета от абонатите на ЧЕЗ ще платят реална едномесечна сметка за тока, който са изхарчили през февруари. Това са потребителите, които ще получат последните си изравнителни сметки в края на този месец. За останалите февруарските фактури ще са и изравнителни. Защо? - отговорът в следващия репортаж.
Една потребителска тема, която тепърва ще предизвиква въпроси - връщането към едномесечно отчитане на тока в Западна България, което стартира от февруари.
Само една трета от абонатите на ЧЕЗ ще платят реална едномесечна сметка за тока, който са изхарчили през февруари. Това са потребителите, които ще получат последните си изравнителни сметки в края на този месец. За останалите февруарските фактури ще са и изравнителни. Защо? - отговорът в следващия репортаж.
Абонатите на ЧЕЗ получаваха изравнителни фактури по различно време. Тези, които са ги платили през ноември и декември са влезли в поредния тримесечен период на отчитане и имат начислени прогнозни сметки. Те ще бъдат изчистени с февруарските фактури.
Радослав Димитров - директор „Обслужване на клиенти"- ЧЕЗ:
- През февруари те ще бъдат отчетени за едномесечен период и съответно ще им бъдат приспаднати калкулираните равни месечни вноски през декември и през януари.
Така две трети от абонатите на ЧЕЗ реално ще получат дългоочакваните едномесечни сметки през март.
- На всеки месец е по-добре, защото за трите месеца сега плащам и ме е страх да вляза вътре, не знам колко пари ще ми вземат, дали ще имам толкова пари.
- Според мен, надписват, откак го направиха на 3 месеца, не съм виждал в блока да влиза някой и да проверява електромерите.
БНТ:
- Можете ли да гарантирате качествено едномесечно отчитане?
Радослав Димитров - директор „Обслужване на клиенти"- ЧЕЗ:
- Набрали сме необходимия персонал, създали сме съответната организация и вярвам, че ще се справим с тази нелека задача.
600 инкасатори от февруари ще засичат електромерите всеки месец, въоръжени с най-модерна техника, която дори дава знак, ако консумацията е повече от нормалната за абоната.
Крум Анастасов - директор "Маркетинг и управление на данните" - ЧЕЗ:
- Данни, които са по-големи от очакваните се връщат за проверка и чак тогава се подават за фактуриране.
ЧЕЗ не смята да иска по-голямо поскъпване на тока от юли заради разходите по връщането на едномесечното отчитане.
"Алианс за права и свободи": Практически е невъзможно съставянето на кабинет в този парламент