В 18 часа тази вечер граничният пункт Кулата-Промахон отново беше затворен за тирове и камиони. Пропускат се само леки коли, автобуси и микробуси. През нощта и днес пред българския пункт Кулата и на гръцкия - Промахон нямаше опашки от чакащи коли. Не ясно докога ще продължи блокадата за тирове. Другите пунктове с Гърция работят нормално.
Днес следобяд Граничният контролно-пропускателен пункт Кулата-Промахон отново бе затворен за тирове и камиони. Безпроблемно се пропускат само леки коли, автобуси и микробуси. През изминалата нощ и днес пред българския пункт Кулата и на гръцкия - Промахон нямаше опашки от чакащи коли. Свободно и в двете посоки преминаваха и сега преминават всякакъв вид моторни превозни средства.
Въпреки че на българо-гръцката граница няма чакащи автомобили, тракторите на Промахон стоят все още в бойна готовност. Ступаната техника и трактори бе повод за пореден път от Националната асоциация на българския бизнес да поискат преговори с протестиращите гръцки фермери. Гръцките гранични власти поканиха за разговор единствено председателя на асоциацията.
Светлозар Николов - председател на Националната асоциация на българския бизнес: "В момента губят и двете страни за сметка на тясно икономически интереси на фермерите,които искат да се облагодетелстват."
Протестиращите фермери за пореден път показаха, че са непредвидими - бяха решили влизащите и излизащите през границата тирове и коли да преминават само през 3 трасета.
Тук на Промахон половината гранични трасета са освободени от земеделска техника, но другите половина остават да бъдат блокирани. Кога окончателно ще бъде премахната блокадата на Промахон, никой не се ангажира да даде отговор.
На гръцкия граничен пункт не разбрахме кога ще се вдигне блокадата, но на българската граница срещнахме гърци, които излизаха от казиното. Опитахме се от тях да научим.
Въпрос на БНТ:
- До кога ще има блокада?
Георгиус Константинидис:
- До кога ще има точно не знам, ама знам оти да има конференция след 2-3 часа, за да знаят какво да правят.
Докато повечето губят от блокадата има и такива, които съжаляват, че бизнесът им ще секне, ако тя бъде вдигната, като търговците, които всеки ден обикалят тироветe.
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"