Стотици товарни вагони са "пуснали корени" по коловозите на ЖП гарите в Мездра и Враца, където са забравени от години и са обрасли с храсти и папрати. Хората недоумяват защо в тази криза БДЖ оставя хиляди тонове метал да ръждясват под открито небе, вместо да предаде повредените вагони за вторични суровини и да намали загубите си.
Стотици товарни вагони са "пуснали корени" по коловозите на ЖП гарите в Мездра и Враца, където са забравени от години и са обрасли с храсти и папрати. Хората недоумяват защо в тази криза БДЖ оставя хиляди тонове метал да ръждясват под открито небе, вместо да предаде повредените вагони за вторични суровини и да намали загубите си.
Повечето от забравените вагони са очевидно за брак, други може и да са подлежали на ремонт навремето, но с годините са разграбени и корозирали под открито небе. Това е национален проблем на БДЖ, оправдаха се от местните железопътни структури и отказаха коментар. Затова потърсихме мнението на гражданите.
Анкета с граждани:
- Нормално ли е това по време на криза?
- Не, това не е нормално. Няма превози, няма товари - всичко отива на зле.
- Има депа, трябва там да ги откарат, а не тук да ръждясват.
- На вторични суровини.
- Да ги прекарат на отпадъци.
- Какво трябва да направи БДЖ?
- Ами да се вземат в ръце и да направят нещо, а не само да седят и да лапат.
Използването на коловозите за склад на стари вагони крие опасности за сигурността на движението и затруднява експлоатацията, твърдят железничари. Разграбването на безстопанствените жп возила продължава, защото районът на гарите не се охранява.
Излъчено в "По света и у нас"
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"