ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Проверка на БНТ: Колко сме склонни да похарчим за подаръци?
Чете се за: 02:25 мин.
Външният министър: Не можем да оставим държавата на пауза
Чете се за: 03:02 мин.
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за...
Чете се за: 01:15 мин.
Мръсен въздух в София: И днес в градския транспорт се...
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Нова машина копае столичното метро

bnt avatar logo от Д. Маркова
A+ A-
Чете се за: 01:10 мин.
У нас

Гигантска 1600-тонна къртица започва да пробива тунела за софийското метро от "Надежда" до "Патриарх Евтимий". Машината е германска  и е дълга 85 метра, а цената й е 15 милиона евро.

нова машина копае столичното метро
Гигантска 1600-тонна машина започна да пробива тунела за софийското метро от "Надежда" до "Патриарх Евтимий". Тя е германска и е дълга 85 метра, а цената й е 15 милиона евро. Машината беше специално поръчана за българското метро и пристигна на части от Германия.

Огромната къртица днес прокопа първите си метри. Преди това обаче получи име.

Йорданка Фандъкова - кмет на София: "Тази машина ще носи името на нашия град и след като завърши този обект тя ще пътува и в други градове по света, за да разнася името на града. Тунелопробивната машина ще бъде наречена "София" , София значи мъдрост ."

Пробиването на тунела ще продължи 15 месеца или до края на юни 2011 г. Новата къртица ще работи по 24 часа дневно, като ще прокопава поне по 9 метра от трасето на метрото и то в две посоки. Машината осигурява най-безопасното пробиване на тунели в целия свят, категорични са експертите. Те са уверили премиера, че въпреки гигантските си размери къртицата няма да нарушава спокойствието на хората.

Бойко Борисов – министър-председател: "Никой няма да притеснява, защото върви под земята. В другия април вече ще е прокопан тунела и ние планираме до 2012 г. - над 11 км метро. Това са над 500 хиляди души на ден, които ще се возят. Екологично чисто с подземни паркинги - няколко с по 500-600 места всеки. 100%-во гарантирано финаннсиране, не да съм сключил договор с някой и сега той да пита къде са парите и аз да го пращам при Фандъкова."

При изграждането на метрото няма далавера, а само ясни правила и спазване на дисциплината, твърди Борисов. Той е категоричен, че в този договор няма да има забавяне и плащане на все повече пари, както се е случвало в предишния кабинет.

Бойко Борисов – министър-председател: "И гарантиран срок, само при земетресения срокът може да падне и нито лев повече от това, което сме се разбрали – за разлика от "Люлин", където преговарям всеки ден с тях."

Голямият бонус от построяването на втория лъч на метрото, обаче, ще е за софиянци, които ще стигат от "Обеля" до хотел "Хемус" за 14 минути, а от квартал "Надежда" пак до "Хемус" - за 10 минути.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?