Българските летища са едни от малкото, от които днес излитат и кацат самолети. Въпреки това, страната ни участва в обсъждането на кризисните транспортни мерки. Измеренията на кризата вероятно са станали и достояние на останалите страни членки на ЕС. Това е било споделено днес във видеоконферентната връзка между министрите на транспорта. Взето е решение по часово да бъде отваряно небето над Европа. Какво означава това за нас?
Българските летища са едни от малкото, от които днес излитат и кацат самолети. Въпреки това, страната ни участва в обсъждането на кризисните транспортни мерки. Измеренията на кризата вероятно са станали и достояние на останалите страни членки на ЕС. Това е било споделено днес във видеоконферентната връзка между министрите на транспорта. Взето е решение по часово да бъде отваряно небето над Европа. Какво означава това за нас?
Камен Кичев - зам.-министър на транспортно министерство:
- Добрата новина е, че в момента небесната територия над България е отворена. Всички 5 международни летища работят. За съжаление не могат да се изпълняват полети северозападно и западно от България. Полети могат да се изпълняват на изток, на юг и отчасти на югозапад. Облакът изцяло се влияе от времето. Времето, тъй като е пролет е много динамично. Вятърът на всеки три часа променя позицията на този облак. Ние днес договорихме един общ подход, един координиран подход между всички РВД-та, в който ние следим и обменяме информация ежечасово. Колегите от РВД в България имат екип, който на всеки 6 часа взема нови решения и прави максималното да поддържа небето над България отворено. На този етап единствената малка част от българското небе, която е затворена, е над Силистра. Всички останалите летища работят. На този етап е рано да се говори за реалните загуби от тази криза.
Излъчено в "По света и у нас".
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"