Утре започва строителството на пътната отсечка Стара Загора–Нова Загора от автомагистрала Тракия. 31 километра трябва да бъдат изградени за 25 месеца. Трасето се свързва в годините с много негативни емоции. Това е едно от най-опасните места по пътя към морето с чести катастрофи и жертви. И участъкът, в който в продължение на два управленски мандата строителство на аутобан не се случи. Какви са очакванията след утрешната първа копка?
Машините подготвят терена за утрешната първа копка. Шофьорите продължават да карат по двулентовия път, край който се издигат паметници на загиналите по същия този път. Само в района на село Подслон през 2008 година са станали 49 катастрофи с 8 загинали. През миналата година инцидентите са 24, жертвите – 3.
Василка Стаскова - шофьор: "Няколко пъти ни се случва да пътуваме на месец през този участък. Първо е много натоварен, второ - има много излишни ограничения. На всяка отбивка за всяко село има ограничения."
Георги Киряков - шофьор: "Ами да се направи тази магистрала - тия 30 километра до Нова Загора. Ще стане по-удобно за пътуване."
По договор отсечката Стара Загора–Нова Загора трябва да се превърне в аутобан за две години. Строителната фирма ще раздели 31–километровия участък на 5 парчета. Така според министър Росен Плевнелиев ще се напредва по-бързо и до края на годината може да се свърши една трета от работата. Строежът ще отвори между 3 и 4 хиляди работни места.
Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройството: "Строителната компания ще назначи около 1 500 души директно. В различни етапи на строителството ще бъдат привлечени допълнително хора, и разбира се, не само строителната компания: куп доставчици, поддоставчици, които ще работят, така че да се случи този подучастък от магистралата."
Договорът за изпълнение е с ясни и точни клаузи. Цената не може да бъде променяна, срокът на строителството – също. Неустойките са сериозни – 25 на сто от цената. По трасето ще бъде положен полимерно модифициран асфалт. И това ще гарантира по-малко дефекти при натоварен трафик и лошо време.
Георги Ралев: "Ако се понатисне, работата ще стане."
Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството: "Имаме определен екип, който ще сложи ботушите и ще отиде там да нагази калта, за да сме сигурни, че ще имаме един готов участък след 25 месеца."
Още 25 месеца по стария път. Да си пожелаем търпение и да бързаме бавно.