ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как пазаруват гърците и българите в кризата

bnt avatar logo от Милен Кирилов
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
Икономика

Дори и след началото на вълненията срещу кризата в южната ни съседка, гръцките туристи, които отсядат в български крайпътни заведения не са намалили харчовете по време на престоя си.

пазаруват гърците българите кризата
Дори и след началото на вълненията срещу кризата в южната ни съседка, гръцките туристи, които отсядат в български крайпътни заведения не са намалили харчовете по време на престоя си. Това съобщиха за "По света и у нас" управителите на закусвални и кафенета по автомагистрала Тракия, където сериозен процент от клиентите им са от Гърция.

Целият персонал в един от най-големите крайпътни комплекси по автомагистрала Тракия е учуден за какво всъщност протестират гърците след като, когато дойдат като клиенти оставят толкова пари, колкото и преди една или две години.

Любов Кисьова – управител на крайпътен комплекс: "Покупателната способност на гърците в никакъв случай не е променена. Един гръцки гражданин за престой от 10 минути харчи към 25-30 лева, което е привилегия за една десета от българите. Те продължават да бъдат най-добрите ни клиенти и като редовност и като покупки. Това е парадокс."

При българските клиенти обаче ситуацията е друга. От комплекса не отчитат да са по-малко, но пък констатират, че са станали доста спестовни. Преди харчели по 10-12 лева, а сега между 7 и 8. Дори и да им се хапва пилешка супа, която е по-скъпа от бобената чорба, те предпочитат по-евтиното.

Продавач от кафенето: "Прави ми впечатление, че до преди една година хората си поръчваха кафе и кола, докато сега си поръчват или кафе, или кола. Има ситуации, в които стоки се разделят на две – една вода може да я пият двама души, едно парче торта да си я разделят двама души."

Антикризинсите мерки, които прилагат в крайпътния комплекс, са намаляване на наемите за магазините с близо една четвърт. Дори предлагат дългото кафе с бонус – суха сметана. Съкратили са 5 % от служителите си. В момента бизнеса се бори за задържане на пазарен дял тоест оцеляване, а въпросът за печалбата е оставен на втори план, признаха предприемачите.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

СЪБИТИЯТА НА 2025: Игрите на властта
Чете се за: 15:07 мин.
У нас
Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?