ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

България излиза от клишето за евтина дестинация

bnt avatar logo от Цв. Атанасова
A+ A-
Чете се за: 01:06 мин.
Икономика

Зимните ваканция са вкарали в бюджета около 190 милиона евро, което е с 3,5% повече от миналата година, отчетоха от Министерството на икономика. Изследване на търсенето на туристически продукти и услуги показва, че макар и бавно страната ни излиза от клишето за евтина дестинация. Тя е предпочитана от чужденците заради природата, възможностите за СПА процедури и хубава храна.

българия излиза клишето евтина дестинация
Зимните ваканция са вкарали в бюджета около 190 милиона евро, което е с 3,2% повече от миналата година, отчетоха от Министерството на икономика.
Изследване на търсенето на туристически продукти и услуги показва, че макар и бавно страната ни излиза от клишето за евтина дестинация. Тя е предпочитана от чужденците заради природата, възможностите за СПА процедури и хубавата храна.

Броят на туристите, посетили страната ни през първите три месеца, се запазва. И миналата година те са били 680 хиляди. Кризата затяга коланите, но в същото време кара хората да предпочитат по-близките дестинации за отдих. Фактор за добри резултатите е и отпадането на визите за някои страни. Така България остава предпочитана дестинация от съседите.

Трайчо Трайков - министър на икономиката, енергетиката и туризма:
- България се оказа не изненадващо предпочитана дестинация най-вече заради цената. Чуждестранните туристи, посетили страната ни през зимния сезон, са похарчели средно по 86 евро на ден, а българите по 24 евро. На следващо място се нареждат качеството на ски пистите и природата.

Като основен наш конкурент за "снежна ваканция" остава Австрия, която има по-добри резултати по всички характеристики освен „кухня", обясни министърът на икономиката. Туристите остават неудовлетворени от пътната инфраструктура и условията на хората с увреждане.

В топ 3 остават селският, планинският и културният туризъм. Проучването определя туристическият манталитет на българите - те предпочитат културния туризъм, едва 11 % от тях са карали ски, и малко познават страната си. Агресивна реклама ще насочва вниманието към атрактивни кътчета от страната ни. За нея са заделени повече от 3 милиона лева. Още 500 хил евро ще дойдат по изпълнение на стратегическия план за развитие на културния туризъм.

Иво Маринов - зам.-министър на на икономиката, енергетиката и туризма:
- Избрали сме първия пилотен район да бъде Кърджали, вторият да бъде Велико Търново.

За атрактивните обекти в големите градове и крайбрежието засега няма пари, обясни Маринов, защото те са изключени от списъците за участие в ОП регионално развитие за туристически атракции. Очакванията за летния сезон са за ръст около 5%.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

СЪБИТИЯТА НА 2025: Игрите на властта
Чете се за: 15:07 мин.
У нас
Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?