Едно доскоро никому неизвестно швейцарско село успя да накара 60 милиона души по света да научат за него. За да привлече туристи, управата на селцето реши да накара бъдещите си посетители да се чувствата като ВИП-персони. Идеята се оказва повече от успешна, а интересът към алпийското село се е увеличава с над 250 %.
В алпийското селце Обермутен живеят едва 82 души. А феновете му в интернет са над 44 хиляди. И общо 60 милионa са научили името му. Причината - преди три години управата решила да започне да разлепя върху табло за обяви снимки на хората, харесали селото им в интернет.
Мартин Вайс, кмет на селото: В последните две години имаме много новодошли. При нас се заселиха много семейства с деца.
Корейски туристи са прекосили хиляди километри, за да видят отблизо алпийското селище и да открият снимката си, окачена на градското площадче.
Йоо Сеунг Джин, корейски турист: Прочетох във Фейсбук, че ако харесам страницата на селото ще разпечатат моя фейсбук профил и ще го сложат тук. В момента се опитвам да открия името си.
Ким Донг Уон, кмет на корейско село: Аз също съм от малко планинско селце и искам да проведа подобна кампания и при нас.
Интересът към кампанията изненадал нейните организатори и първоначално предвиденото за снимки място се оказва крайно недостатъчно. Сега фейсбук-профилите на бъдещите посетители са разлепени из цялото село.
Мартин Вайс, кмет на селото: Целта е гостите ни да останат с хубави спомени от нашето село. Да оценят красивата алпийска природа и да разкажат на приятелите си за нас.
Кампанията е струвала на общината едва 10 хиляди швейцарски франка, а приходите възлизат на близо 2,5 милиона.