От Европейския потребителски център – България, съветват потребителите преди да планират летните си отпуски да се запознаят добре с правата си. Ако пътуват у нас или в чужбина, трябва да носят със себе си здравноосигурителна книжка или европейска здравна карта и да знаят условията на роуминга в съответната страна. И ощe нещо важно - при закупуване на туристически пакет не търсете най-евтиното, а заложетe на проверени фирми и дестинации.
От Европейския потребителски център – България, съветват потребителите преди да планират летните си отпуски да се запознаят добре с правата си. Ако пътуват у нас или в чужбина, трябва да носят със себе си здравноосигурителна книжка или европейска здравна карта и да знаят условията на роуминга в съответната страна. И ощe нещо важно - при закупуване на туристически пакет не търсете най-евтиното, а заложетe на проверени фирми и дестинации.
Българските потребители се оплакват основно от проблеми в транспортния сектор, казаха от Европейски потребителски център - България. През първите месеци от годината са получени 210 жалби и запитвания, докато за цялата предходна година те два пъти повече.
Потребителите се жалват още от нелоялни търговски практики при мобилните оператори и туристическия сектор, както и от неуредици във въздушния транспорт - закъснения, отменени полети или загубен багаж.