За рекламата отдавна вече не е достатъчно само да продава, за да са се каже, че е добра. Днес рекламите формират налгаси, ценности. Те създават съвременните утопии- колите са по-бързи, баницата е по-вкусна.
За рекламата отдавна вече не е достатъчно само да продава, за да са се каже, че е добра. Днес рекламите формират налгаси, ценности. Те създават съвременните утопии- колите са по-бързи, баницата е по-вкусна.
Проф. Георги Лозанов: Трябва да бъде оглеждана внимателно, тъй като, произвеждайки своите търговски обекти, тя до голяма степен конструира идентичността, влияе на идентичността на съвременния човек, на човека от консумативното общество. Съвременна тенденция е все по-малка либерализация по отношение на рекламата, все по-малка тревога за това до колко тя е опасна, все повече оставяне на човека сам да се оправя с нея, без предварителни защити.
Ясно е че, за да не се допуска подвеждане на аудиторията, рекламите и рекламните спотове задължително трябва да се отделят от останалата програмна част в радиото и телевизията - с характерна музика или сигнал.
Проф. Георги Лозанов: Тази сигнализация идва да ни каже - внимавайте, вие ще бъдете обект на въздействие! Вас ще ви карат да правите нещо! Ще искат от вас нещо, ще ви принуждават със силата на риториката да извършвате определени действа в търговски план.
В България няма специализиран закон за рекламата. Но пък от година има Етичен кодекс и Национален съвет по саморегулация, който да осигури спазването му. И докато регулацията в телвизията и радиото е възможна, другояче стои въпросът с рекламите в интернет. По-голямата свобода във виртуалното пространство кара и все повече фирми да правят реклами, които се пускат само в интернет - те са по-дълги от обичайните, често с вложен в тях подсмисъл и доза хумор, което ги прави изключително популярни в мрежата.