С велопоход в столицата се поставя в момента краят на академичната учебна година в България. В него участват над 200 велосипедисти. Походът стартира от Президентството, ще стигне до Банкя и ще завърши в следобедните часове пред образователното министерство. Освен студенти, на колелета се качиха и няколко министри.
С велопоход в столицата се поставя в момента краят на академичната учебна година в България. В него участват над 200 велосипедисти. Походът стартира от Президентството, ще стигне до Банкя и ще завърши в следобедните часове пред образователното министерство. Освен студенти, на колелета се качиха и няколко министри.
Лора Иванова: – Да караш колело не е лукс, много скоро ще се превърне в нашето бъдеще, както е на Запад, в Холандия например, холандците например не слизат от колелетата си.
БНТ:Вие досега на работа с колело идвали ли сте?
Сергей Игнатов – министър на образованието, младежта и науката: -Не, като ректор ходех с колело.
БНТ:Защо досега не сте го направил?
Вратовръзката постоянно ме стяга, така по-къс ръкав вече съм повишил темепературата.
БНТ:А не защото е трудно?
Сергей Игнатов: -Е, как ще е трудно, трудно е, ако качим групата на Петрохан.
БНТ: – Лесно ли стигнахте до тук, за да участвате във велопохода?
Трайчо Трайков – министър на икономиката, енергетиката и туризма: -Лесно беше, да, понеже аз дойдох от министерството до тук.
БНТ:Но ако не трябваше само от министерството до тук, как щяхте да се справите?
Трайчо Трайко: - Не добре, аз като ученик непрекъснато карах колело и пак беше трудно, но тогава поне имаше по-малко коли. Сега е същото като преди, няма повече пътища за велосипеди, но има много повече коли за сметка на това. Бавно,трудно и опасно.
Томислав Дончев – министър по управление на средствата от ЕС: – Колоездачът е много уязвим по българските, не само по софийските улици. За да накараме повече хора да се возят на велосипеди, да слязат от колите, трябва да им създадем по-добри условия.
Такива условия предлага, например, датският град Одензия, където се разделят пътните платна на две – едното е само за велосипеди. Крайният резултат е четири пъти повече пешеходци, намаляване на сърдечно-съдовите заболявания и завишаване на чистотата на въздуха на града.
Засилен интерес: 2600 кандидати са се явили на конкурс за 400 места в "Гранична полиция"
"Мяра": Липсата на нов бюджет ще се отрази реално на жизнения стандарт у нас според над 60% от българите
Остават в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни