ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Министри карат велосипеди

bnt avatar logo от Росен Цветков
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
У нас

С велопоход в столицата се поставя в момента краят на академичната учебна година в България. В него участват над 200 велосипедисти. Походът стартира от Президентството, ще стигне до Банкя и ще завърши в следобедните часове пред образователното министерство. Освен студенти, на колелета се качиха и няколко министри.

министри карат велосипеди

С велопоход в столицата се поставя в момента краят на академичната учебна година в България. В него участват над 200 велосипедисти. Походът стартира от Президентството, ще стигне до Банкя и ще завърши в следобедните часове пред образователното министерство. Освен студенти, на колелета се качиха и няколко министри.

Лора Иванова: – Да караш колело не е лукс, много скоро ще се превърне в нашето бъдеще, както е на Запад, в Холандия например, холандците например не слизат от колелетата си.

БНТ:Вие досега на работа с колело идвали ли сте?
Сергей Игнатов – министър на образованието, младежта и науката: -Не, като ректор ходех с колело.
БНТ:Защо досега не сте го направил?
Вратовръзката постоянно ме стяга, така по-къс ръкав вече съм повишил темепературата.
БНТ:А не защото е трудно?
Сергей Игнатов: -Е, как ще е трудно, трудно е, ако качим групата на Петрохан.
БНТ: – Лесно ли стигнахте до тук, за да участвате във велопохода?
Трайчо Трайков – министър на икономиката, енергетиката и туризма: -Лесно беше, да, понеже аз дойдох от министерството до тук.
БНТ:Но ако не трябваше само от министерството до тук, как щяхте да се справите?
Трайчо Трайко: - Не добре, аз като ученик непрекъснато карах колело и пак беше трудно, но тогава поне имаше по-малко коли. Сега е същото като преди, няма повече пътища за велосипеди, но има много повече коли за сметка на това. Бавно,трудно и опасно.

Томислав Дончев – министър по управление на средствата от ЕС: – Колоездачът е много уязвим по българските, не само по софийските улици. За да накараме повече хора да се возят на велосипеди, да слязат от колите, трябва да им създадем по-добри условия.

Такива условия предлага, например, датският град Одензия, където се разделят пътните платна на две – едното е само за велосипеди. Крайният резултат е четири пъти повече пешеходци, намаляване на сърдечно-съдовите заболявания и завишаване на чистотата на въздуха на града.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?