Над 10 млн.евро са досега загубите на българските превозвачи от престоя на камионите им на българо-гръцката граница, това каза днес за "Пo света и у нас" председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Миролюб Столарски. Знаете кризата продължава вече шести ден. Утре асоциацията ще изпрати официали писма до министър-председателя и министрите на транспорта и външните работи с искане да се вземат мерки за компенсация на българските превозвачи.
Над 10 млн.евро са досега загубите на българските превозвачи от престоя на камионите им на българо-гръцката граница, това каза днес за "По света и у нас" председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Миролюб Столарски. Знаете кризата продължава вече шести ден. Утре асоциацията ще изпрати официали писма до министър-председателя и министрите на транспорта и външните работи с искане да се вземат мерки за компенсация на българските превозвачи.
На ден загубите на обикновен камион са 500 евро, изчисли Миролюб Столарски, за автобус стигат до 600 евро. От вторник са прекратени всички автобусни превози за и от Гърция. Фирмите връщат парите за закупени билети, а на всичкото отгоре гръцки пътници искат да ги съдят заради неосъществения превоз. Най-големи загуби обаче търпят хладилните камиони. Очакват се и фалити на фирми.
Миролюб Столарски - председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт: "Навсякъде в Европа има коридори за хладилните камиони, за лесно разваляеми стоки, тука няма такова нещо, хладилните едно, че търпят загуби и второ утре ще искат да ги съдят за развалена стока и гръцките фермери не ги интересува".
500 камиона са спрени на пункта "Капитан Петко войвода", обяснява Столарски, около 1000 камиона на Кулата в двете посоки. Вече не може да се минава и през Македония, на гръцко-македонската граница са спрени 300 камиона. "Най-жалкото е, казва Столарски, че се молим на гръцките профсъюзи да пуснат 50 камиона, като че ли те определят международните отношения". Българските фермери също имаха проблеми, продължава той, но не блокираха нито гръцката, нито румънската граница, а си решават проблемите в България.
Миролюб Столарски - председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт: "Реално те блокират българската икономика гръцките фермери, тъй като българските превозни средства не могат да влязат или излязат от Гърция, а гръцките си минават спокойно... Защо гръцките фермери не си блокират Атина, те блокират за момент главните пътища към Атина, но имат алтернативни пътища, което не им спира транспорта или ако спре, спира за 2-3 часа".
Освен паричните загуби Столарски напомня, че няма никакви условия за шофьорите по време на вече 5-дневния престой - нито тоалетни, нито вода. Превозвачите смятат, че вече е време българската държава да се намеси и да ги защити. Днес асоциацията се е събрала на съвещание, утре ще бъдат изпратени официални писма до министър-председателя и министрите на транспорта и външните работи с искането да се предприемат мерки за парична компенсация на българските превозвачи.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"