ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Горивата поевтиняха, но превозите - не (ОБЗОР)

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:12 мин.
У нас

Драстичният спад на цените на горивата на световните борси и оттам и на вътрешния пазар у нас, не доведе до поевтиняване на превозваческите услуги, каквато е пазарната логика.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Драстичният спад на цените на горивата на световните борси и оттам и на вътрешния пазар у нас, не доведе до поевтиняване на превозваческите услуги, каквато е пазарната логика. Защо? - От бранша обясняват, че цените не можели да паднат заради високите разходи по поддръжката на камион, автобуси и таксита, скъпите лицензи и нерентабилните линии. Цените на основните горива у нас се сринаха под психологическата граница от 2 лв. за литър. А билетите за междуградските автобуси не са поевтинели нито със стотинка. "Това е едно закупено билетче от 11 лв., което не се е променило от преди Нова година. Ако наистина така рязко падат, може би поне с 50 ст. да се намали билетчето". Автобусните превозвачи се оправдават с режийните и с амортизациите, заради които не можели да смъкнат цените. Петър Демерджиев - управител на фирма за превози в Благоевград: "Непрекъснатото променяне на цените на консумативите, които ние ползваме. Само преди година, година и нещо една гума беше около 500 лв, сега е около 800 лв". Тексиметровите превозвачи също намират аргументи, за да запазят тарифите си - скъпият метан и фиксираната цена на услугата, налагана от общините. Георги Ряпов - председател на Асоциацията за защита на правата на таксиметровите шофьори: "Метанът до завчера нямаше никаква разлика в цените. Ние нямаме никакъв повод да намалим тази цена, защото и без това тя е минималната. Още повече, тя е много повече под себестойността". В градския транспорт цените се определят от общините. Във Варна билетчето струва 1 лв. и ще продължи да струва толкова. Защо? Жельо Алексиев - председател на Комисията по транспорт: "Тези понижения никой не може да прогнозира каква стабилност имат. Тоест до кога ще падат и кога ще започнат да се качват нагоре. Защото тази цена би се харесала и следващо повишение в близките месеци би предизвикало един страшен негативизъм." А при международните превозвачи цените пък се диктували от чуждестранните фирми, които ги наемат. Томислав Иванчев - чл. на УС на Българската асоциация на сдруженията на автомобилния транспорт: "Така че ако някъде имаме намаление в цената на горивата, то бонусът отива със спедицията, а не в съответната компания, която играе ролята на подизпълнител". И така, май няма шанс превозите да поевтинеят, което пък означава, че и стоките ще останат на старите цени. В България.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?