Европейският парламент обсъди тежките последици от световната икономическа криза за европейската автомобилна индустрия. Изявления пред депутатите по тази тема направиха представители на Съвета на министрите и на Европейската комисия.
Европейският парламент обсъди тежките последици от световната икономическа криза за европейската автомобилна индустрия. Изявления пред депутатите по тази тема направиха представители на Съвета на министрите и на Европейската комисия.
Чешкият вицепремиер Александър Вондра, чиято страна е ротационен председател на съюза, посочи, че автомобилната индустрия е ключов сектор за икономиката на Европа. Това е така, защото европейските автомобили са сред най-добрите, най-безопасните, най-икономичните и най-екологичните в света. Въпреки това според Вондра, секторът е особено тежко засегнат от глобалната икономическа криза, поради фактори, които са извън неговия контрол. Продажбите на коли са спаднали през 2008-ма с 8% спрямо предходната 2007 г., а 2009 г. се очаква да бъде също толкова или дори по-лоша. Чешкият вицепремиер предупреди, че трудностите вече засягат не само производителите на автомобили, но и цялата верига от техни доставчици. Заместник-председателят на Европейската комисия Гюнтер Ферхойген посочи, че намалелите продажби на нови коли са показателни за посоката, в която върви икономиката. Ферхойген предупреди, че трудности изпитват не само производителите на пътнически автомобили, а целият автомобилен сектор. Според него, освен финансовата криза, други фактори, които оказват влияние върху индустрията, са наличието на излишни производствени мощности и европейското законодателство, което е оскъпило произвежданите в страните членки на ЕС автомобили.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас