Над 3 милиона нерегламентирани повиквания е имало през изминалата година на спешния телефон 112.
От откриването на линията през 2008 година средно на ден обажданията са спаднали с 5 хиляди. Причината - познанията на хората за предназначението на услугата - се увеличили. Не липсват обаче обаждания на граждани, че кранчето в банята им се развалило, или че токът спрял. Най-големият процент от повикванията са свързани с нуждата от спешна медицинска помощ, все още мнозина, упрекват служителите на линията, че се бавят.Стоян Граматиков, директор на Дирекция "Национална система 112": Големият процент от нерегламентираните обаждания, са продиктувани от незнанието на хората за какво служи телефон 112, за това ние провеждаме информационни кампании за разясняване, значението на услугата.
Служителите, които чуват проблемите на цяла България, не се медици, полицаи или пожарникари - преминават обаче, през информационни курсове. Ако ги заблудим по телефона с обаждане, което не е в техните компетенции можем да отнесем от 200 до 1000 лева, за невярна информация от 2000 до 5000 лева. Възможно е и по-тежко наказание. Ако бъдат мобилизирани ресурси на службите за спешно реагиране, наказанието е глоба от 10 000 до 20 000 лева.Стоян Граматиков, директор на Дирекция "Национална система 112": При нас има разпоредба при медицински случаи до 20 секунди, оператора да изгради директна връзка със служител от спешна медицинска помощ. И осъществява контакт между гражданина и този служител.