Екип на швейцарската компания, която обслужва правителствения самолет вече е започнала разследване за причината, поради която снощи той се приземи принудително малко след излитането си на летище София.
Екип на швейцарската компания, която обслужва правителствения самолет вече е започнала разследване за причината, поради която снощи той се приземи принудително малко след излитането си на летище София. Експертите са пристигнали у нас в късния следобед. От министерство на транспорта отказаха коментар до приключване на проверката.
Още снощи Специализираното звено за разследване на авиационни събития, което е на пряко подчинение на министъра на транспорта, е направило оглед и е започнало свое разследване на инцидента. По закон швейцарските специалисти могат да излязат със заключение в срок до една година, но се очаква това да стане по-скоро.
Пред "Денят започва" бившият директор на "Авиоотряд 28" Пенчо Пенчев заяви, че правителственият Фалкон е най-добрият от този клас машини и досега проблеми с него не е имало. Той е въведен в експлоатация през 2001-ва и според Пенчев не е спестявано от техническата поддръжка на самолета през годините.
Пенчо Пенчев, бивш директор на "Авиоотряд 28": Експертизата, която ще направи преглед на самолета, ще установи каква е причината конкретна, явно не е хидросистемата, която работи за прибиране и спускане на колесника, явно е нещо от електрониката.
Проблем с лявата стойка на колесника, която не се затворила след излитането стана повод самолетът да кацне обратно на летище София. Кацането не е било аварийно, уточниха от министерството. От Брюксел премиерът Бойко Борисов коментира инцидента.
Бойко Борисов - министър председател: "На последно място бих заемал геройска поза за това как кръжим над София и не знаем какво ще се случи. Само мога да кажа, че пилотите ми бяха безупречни, иначе на никого не го пожелавам. Има го, случва се, но не е приятно.
До приключване на техническата експертиза до самолета няма да се допускат външни лица.
Часове преди инцидента началникът на правителствения "Авиоотряд 28" Тодор Бояджиев подаде оставка заради недостатъчното според него финансиране на отряда. Той е заявил, че с този бюджет не може да поддържа летателните средства. На неговото място вече е назначен Венелин Рачев.