Железен път през морето ще свързва Варна с руското пристанище Кавказ. Тези дни ще пристигне първият ферибот по тази линия. България няма подходящи кораби за размерите и дълбочините на руския порт, но наши корабни оператори усилено търсят на корабния пазар подходящи фериботи. Очаква се по тази линия годишно да се превозват над 1 милион тона товари.
1 година след като бе сключено споразумението за откриването на фериботна линия между Варна и руското пристанище Кавказ, очакваме до дни първия кораб по тази линия да пристигне във Варна. Това е руският "Авангард", който ще донесе през морето 42 жп цистерни с петролни продукти, а получател е "Приста Оил".
Основния проблем при нас е, че широчината на руския ферибот е с 2 метра по-тесен от разстоянието на моста, който фиксира кораба да съвпадне с жп линиите. Необходимо бе да се изработят устройства, които да компенсират тази разлика.
Орлин Рангелов - директор на БДЖ - товарни превози - Варна:
"Спешно поправихме тази процедура за изграждането на тези допълнителни отбивачки. Строителят е "Трансстрой" - Варна. Спечели напълно прозрачна процедура и ангажиментът им е до 27 тези компенсатори да бъдат монтирани на пирса.
За оператори на новата линия от българска страна с наети или новозакупени фериботи ще кандидатстват Параходство БМФ и Параходство БРП. Последната дума има Министерството на транспорта. Оттам могат да оторизират и двете компании, при условие, че и руснаците пуснат втори оператор.
Собствеността на "Лукойл": Енергийното министерство не е препоръчвало изкупуване
ПОС терминалите и банкоматите спират временно на Нова година, някои заведения затварят
Моите въпроси за €: Ако след 1 януари внеса левове през банкомат, ще имам ли такси?
Защитният купол на АЕЦ "Чернобил" е повреден, МААЕ - място за паника няма
"Българската Коледа": Как даренията променят живота на 2-годишния Матей?