Предупредителната едночасова стачка в българските железници спря 52 влака от общо 60, които по график трябваше да пътуват между 10 и 11 часа тази сутрин. Почти всички по-големи жп възли и гари се включиха в протеста.
Предстоящите съкращения на персонала и замразяването на заплатите до 2014 година са основните притеснения на железничарите. Около 100-ина работници се събраха на Централна гара София, за да изразят недоволството си.
- Тук от години няма увеличение на заплати.
- Аз си уплътнявам обувките от 41 номер до 43 с два чифта чорапи. Нема обувки просто - стари, кой какво има.
Касите на жп гара Варна също спряха да работят за един час. Образуваха се дълги опашки, но пътниците чакаха търпеливо.
- Хората са прави, искат да остaнат на работа, къде ще отидат машинист или стрелочник.
Част от протестиращите от пловдивския клон на БДЖ се събраха на Централната гара, а останалите според синдикатите, са стачкували по работните си места. Недоволните отново напомниха, че повечето вагони са амортизирани и остарели. Сигурни са, че ако има съкращения, качеството на обслужване ще се влоши.
- Тия, които останат ще си имат проблеми, натоварват се прекалено много и може да се стигне в определен момент да не могат да си свършат работата.
Някои от железничарите в Мездра и Враца обаче не се включиха в протеста.
- Аз лично няма да участвам, защото е за запазване на администрацията. Когато стачкуваха помощници и машинисти, администрацията стачкува ли?
Зверино е малка гара в Искърското дефиле. Всеки ден стотици хора оттук и околните села пътуват на работа до големите градове. Автобуси почти няма, но и хората предпочитат железницата, защото е по-евтина. Макар че стачката им създаде проблеми, почти всички пътници застанаха зад протеста на железничарите.