Безспорен факт е, че при тежки катастрофи предпазните колани спасяват живота на пътниците.
Безспорен факт е, че при тежки катастрофи предпазните колани спасяват живота на пътниците.
Според лекари макар и по-рядко обаче те могат да бъдат и опасни и е време да се подобрят.
За 6 месеца във великотърновската болница са постъпили трима пациенти с тежки травми на коремните органи след катастрофа. Лекари твърдят, че те са получени от предпазните колани.
Преди дни Стефан Геров катастрофирал край великотърновското село Обединение. Седял до шофьора и бил с предпазен колан. Разказа, че той спасил живота му, но му причинил и множество травми.
Стефан Геров - пострадал:
"Ако не беше той, най - малкото щях да изхвръкна през прозореца! Пък той нали тука синьо, тука са травмирани - далакът ми е спукан, черва имаше спукани!"
Според хирурга д-р Иван Манчев предпазният колан е много тесен. При катастрофа той поема удара върху малка повърхност основно корема и гръдния кош.
Д-р Иван Манчев - шеф на втора хирургия в МБАЛ:
"Коланите, особено на возещите се до водача на превозното средство при челен удар предизвикват тежки и живото-застрашаващи състояния на коремните органи. Тези, преди 50 години конструирани колани, може би подлежат на допълнително усъвършенстване."
По думите на д-р Манчев, предпазните колани са още по-опасни, за хора с белодробни болести или наскоро оперирани от коремни заболявания.
Според него при изпитанията на автомобилите трябва да се имат предвид възможните наранявания на коремните и гръдни органи от коланите.
А това в момента не се прави. Той смята, че медиците могат да помогнат за подобряването на размерите и дизайна на предпазните колани.
Елисавета Белобрадова: Президентът трябва да назначи служебно правителство, което да не прави пакости