Знаем ли правата си на потребители и отстояваме ли ги, когато те са погазени? На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. Датата е в памет на прословутата реч на американския президент Джон Ф. Кенеди, който на днешния ден, но през 1963 г. обявява идеята за Закон за защита на потребителите.
По този повод у нас отвори врати съвместна временна приемна на Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията, Комисията за защита на личните данни и трите мобилни оператора.
Мария от два месеца не е получавала своята сметка за телефон. И в деня на потребителя не може да научи колко дължи.
Мария:
- Никак не я получавам. По принцип би трябвало да получа СМС, освен това съм включила онлайн услугата. Нито имам СМС, нито онлайн фактурата ми показва да имам сметка за два месеца назад.
В Комисията за защита на потребителите помагат при казуси като този на Мария, както и на десетки други случаи. Защото е ясно, че съществува проблем по линията услуга-потребител.
Огнян Варадинов, член на КЗП:
- Категорично, да! Никой няма да дойде в работен ден и да чака толкова дълго време за да влезе, да си изложи проблема, ако този проблем не го засяга много сериозно и много лично.
Търсенето и предлагането би трябвало да урегулират и проблемите пред нас, клиентите. Но Мария не е толкова сигурна.
Мария:
- За мен тук обслужването е под всякаква ниво. Дали ще е телефони, дали ще идеш в ресторант, дали ще отидеш в магазин, просто всички се чувстват все едно трябва ти да си им длъжен по някакъв начин, а не че си клиент.
Съмнения, които дано не са верни.