Над 500 000 моторни превозни средства у нас се движат без задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Това заяви Владимир Тодоров, председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи, позовавайки се на данни на Гаранционния фонд. През 2015...
Над 500 000 моторни превозни средства у нас се движат без задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Това заяви Владимир Тодоров, председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи, позовавайки се на данни на Гаранционния фонд. През 2015 г. фондът е платил 23 млн. лв. заради незастраховани водачи.
Само за периода от 6 до 12 юни 450 шофьори са хванати да карат без "Гражданска отговорност", сочат данни на Пътна полиция. От Асоциацията на пострадали при катастрофи обясниха, че липсата на застраховката сериозно затруднява процедурата по изплащането на обезщетението на пострадалия.
Владимир Тодоров, председател на асоциацията на пострадалите при катастрофи: А пък този който е направил катастрофата. Той се вкарва в една ситуация, която могат да му отнемат абсолютно всичко - жилище, бизнес. Може до такава степен да натрупа борчове, че и децата му да ги плащат.
В момента контролът за наличие на гражданска отговорност се извършва от пътните полицаи. Владимир Тодоров вижда крачка напред в затягането на контрола по пътищата чрез изграждането на ТОЛ система, която ще заработи у нас до година и половина. Тя ще следи автоматично дали моторното превозно средство има технически преглед, платен данък, гражданска отговорност и винетка.Според директора на Гаранционния фонд обаче това няма да реши напълно проблема.
Борислав Михайлов, изп. директор на Гаранционен фонд: "Защото говорим за автомобили, които са и навън, говорим и за автомобили и събития настъпили в България, но там където е между селата или в гората."
Само за миналата година фондът е платил 23 милиона лева заради незастраховани водачи у нас, като половината от сумата е за произшествия в чужбина. По данни на застрахователния бранш само в Румъния има около 100 хил. коли с български номера, на второ място е Италия. Според Борислав Михайлов когато те участват в пътен инцидент в чужда държава, нашият Гаранционен фонд се налага да плаща всички обезщетения. Това е сред основните причини за въвеждането на автоматичното дерегистриране на МПС с изтекла "Гражданска застраховка", което вече дава резултат. През месец май са дерегистрирани 19 000 автомобила и се очаква същото да се случи с още над 52 000 возила, които никога не са имали такава застраховка.
Повече от 30 часа вали сняг на прохода "Шипка", има опасност от "черен лед"