Българските седмокласници записаха най-ниските резултати на изпитите от Националното външно оценяване, от шест години насам.
Какви грешки са допускали седмокласниците по български език?Най-вече са бъркали пунктуацията при сложните-съставни изречения. При преразказа освен времената, учениците са грешали определени думи.Още за резултатите по български вижте в репортажа. В столичното 22-ро училище е щабът на проверителите на тестовете по български език.Според шефа им Станислав Георгиев при преразказа на разказа " На изток от Запада " учениците най-много са бъркали времената, тъй като имало разказ в разказа.Неутралният разказвач пък често бил объркван с единия или другия герой.И тази година са грешени непознати думи. Например вместо " зограф" децата пишели- мамограф, ехограф, зоограф, географ, аерограф. За рибата "мряна" пък паднало голямо чудене какво всъщност животно е.
Станислав Георгиев, председател на Комисията по проверка, РИО-София: Имаме един такъв любопитен момент, когато преразказващият така твърди, че героят е намерил, си е хванал под камък една "мирянка", мирянка - вероятно е чел някакви текстове, свързани със Средновековието.Колкото до теста - тук най-често децата не са чели внимателно условията на задачите. Грешките при сложното-съставно изречение пък се дължат на факта, че този материал се учи сравнително късно в 7-ми клас и не може да бъде затвърден, смята Георгиев. Като обобщение - доста ученици са изкарали сходни оценки, казва още експертът.
Станислав Георгиев, председател на Комисията по проверка, РИО-София: Ще са се концентрирали някъде в групата между 50 и 60 точки от изпита, което ще даде пък допълнително напрежение при класирането и затова давам препоръка - да се пишат повече желания.Интересното тази година е, че е имало видеонаблюдение дори в стаите, където са проверявани тестовете.Родителите,които искат да видят работите на децата си могат да го направят в 22-ро училище от 8 до 10 юни. Оценките обаче не могат да се променят.
По математика, изпитът завършил с 15 хиляди двойкиУчениците са били затруднени от втория модул с четири по-трудни задачи, изискващи свободен отговор.За коментар на двойките питаме седмокласник. Кирил Паров, 7 клас: Децата не учат. - Или беше труден наистина модула? Вторият модул беше труден, но първият не, хич. - А ти какви оценки имаш? - 5.50 по български и 5 по математика. Затруднени са били и от геометричната задача, свързана със знания за еднакви триъгълници - тя е решена само от 20% от децата. Днес от министерството признаха, че резултатите от изпита са тревожна. Затова се обмисля промяна на учебните програми и евентуално на формата на изпита.