ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

ОП "Транспорт" и изграждането на столичното метро

bnt avatar logo от Весела Смилец
A+ A-
Чете се за: 01:16 мин.
Икономика

Как се усвояват парите по ОП "Транспорт" и как върви работата по проектите ви показвм от началото на седмцата. Днес можете да видите докъде стигна изграждането на столичното метрото.

транспорт изграждането столичното метро

Как се усвояват парите по ОП "Транспорт" и как върви работата по проектите ви показваме от началото на седмцата. Днес можете да видите докъде стигна изграждането на столичното метрото.

Отакакто го има метрото се родих - така говорят все повече софиянци. След година към доволните от столичните квартали Младост, Люлин и Обеля ще се присъедиянт и пътуващите по трасето Надежда - Хладилника. Подземната градска железница се развива с евросредства от Оперативна програма "Транспорт". Така изглежда бъдещата 11-та метро станция на бул ."Черни връх".

БНТ: Колко души работят тук в момента?

Инж. Марко Кръстев, инвеститорски контрол: Средно на този етап около 70-80 човека. И различно вече от 10-15 души механизация. Това е приблизителен брой.

БНТ: А кога беше първата копка?

Инж. Марко Кръстев, инвеститорски контрол: Първата копка беше 2009 година към края на октомври месец.

БНТ: И нито за момент движението отгоре не е спирало?

Инж. Марко Кръстев, инвеститорски контрол: Не, не е.

Преминаването с автомобил по бул ."Черни връх" според шофьорите става бавно. За строителите обаче този начин на укрепване и прокопаване на тунел, без да се спира движението отгоре, си е предизвикателство.

Марко Кръстев: Само след месеци никой няма да помни как със смес от пясък и цимент се прогонва всеки милиметър въздух в стената на отвесния изкоп. Важно ще бъде дали добре ще функционира паркингът на три етажа. Целта е да оставиш автомобила си и без грижа за него с подземната мотриса бързо да стигнеш до центъра или другия край на града. Без светофари, клаксони и нецензурни думи.

БНТ: С максимално допустима скоро?

Марко Кръстев: От 80-90 км в час.

Милански, австрийски метод, открит - закрит способ, шлицови стени, пилоти - често употребявани термини. Чуват се и над, и под земята.

Това е 10-та метростанция до хотел "Хемус" - тук до октомври ще вървят довършителни работи. А след това започва монтажът на 18 различни системи - сред тях: за безопасно движение, диспечерско управление и микроклимат.

420 хиляди софиянци на ден се очаква да вози метрото от есента на 2012 година. Движението под земята ще направи въздуха в града по-чист. Засега точни изчисления няма, но се предполага, че с разширението на подземната железница автомобилите в София ще намалеят с няколко десетки хиляди.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?