Как се усвояват парите по ОП "Транспорт" и как върви работата по проектите ви показвм от началото на седмцата. Днес можете да видите докъде стигна изграждането на столичното метрото.
Как се усвояват парите по ОП "Транспорт" и как върви работата по проектите ви показваме от началото на седмцата. Днес можете да видите докъде стигна изграждането на столичното метрото.
Отакакто го има метрото се родих - така говорят все повече софиянци. След година към доволните от столичните квартали Младост, Люлин и Обеля ще се присъедиянт и пътуващите по трасето Надежда - Хладилника. Подземната градска железница се развива с евросредства от Оперативна програма "Транспорт". Така изглежда бъдещата 11-та метро станция на бул ."Черни връх".
БНТ: Колко души работят тук в момента?
Инж. Марко Кръстев, инвеститорски контрол: Средно на този етап около 70-80 човека. И различно вече от 10-15 души механизация. Това е приблизителен брой.
БНТ: А кога беше първата копка?
Инж. Марко Кръстев, инвеститорски контрол: Първата копка беше 2009 година към края на октомври месец.
БНТ: И нито за момент движението отгоре не е спирало?
Инж. Марко Кръстев, инвеститорски контрол: Не, не е.
Преминаването с автомобил по бул ."Черни връх" според шофьорите става бавно. За строителите обаче този начин на укрепване и прокопаване на тунел, без да се спира движението отгоре, си е предизвикателство.
Марко Кръстев: Само след месеци никой няма да помни как със смес от пясък и цимент се прогонва всеки милиметър въздух в стената на отвесния изкоп. Важно ще бъде дали добре ще функционира паркингът на три етажа. Целта е да оставиш автомобила си и без грижа за него с подземната мотриса бързо да стигнеш до центъра или другия край на града. Без светофари, клаксони и нецензурни думи.
БНТ: С максимално допустима скоро?
Марко Кръстев: От 80-90 км в час.
Милански, австрийски метод, открит - закрит способ, шлицови стени, пилоти - често употребявани термини. Чуват се и над, и под земята.
Това е 10-та метростанция до хотел "Хемус" - тук до октомври ще вървят довършителни работи. А след това започва монтажът на 18 различни системи - сред тях: за безопасно движение, диспечерско управление и микроклимат.
420 хиляди софиянци на ден се очаква да вози метрото от есента на 2012 година. Движението под земята ще направи въздуха в града по-чист. Засега точни изчисления няма, но се предполага, че с разширението на подземната железница автомобилите в София ще намалеят с няколко десетки хиляди.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г