ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
За 90 дни: Части от столичния кв. "Дружба" 2...
Чете се за: 01:47 мин.
Пускат 24-часова винетка
Чете се за: 03:05 мин.
Алексей Навални е бил отровен, съобщи вдовицата му Юлия
Чете се за: 04:27 мин.
Патриархът: Вярата, надеждата и любовта - няма нещо...
Чете се за: 01:32 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Подвеждащи промоции с хранителни стоки

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

От Комисията за защита на потребителите предупреждават за нови случаи на подвеждащи промоции с хранителни стоки.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
От Комисията за защита на потребителите предупреждават за нови случаи на подвеждащи промоции с хранителни стоки. От там вече забраниха на търговска верига у нас да заблуждава клиентите, като формира некоректно процента на намаление на стоки при промоции. Най-често срещаната схема за заблуда на клиентите е непосредствено, преди да обяви голямо намаление, търговската верига да повиши цената на продукта. Това позволява в периода на промоция, веригата да обяви по-голям, съблазнителен процент на отстъпка. Друг, често срещан трик, който правят някои от веригите, е да изчисляват процента на намалението не върху последната цена, а на базата на друга, по-висока стойност, на която стоката е била предлагана преди това.
Димитър Маргаритов - председател на КЗП: И в двата случая се анонсира един много висок % намаление, който не е реален. А заради този % потребителят се изкушава и прави покупка, която иначе не би извършил. Тази покупка уврежда икономическите му интереси и го удря по джоба.
Въпросната верига е била глобена с 15 хил. лева за нелоялна търговска практика. Името на веригата ще стане ясно след 2 седмици, когато изтича срокът, в който тя може да обжалва наложената глоба. Потребители, които са се опарили, предупреждават и за още нещо - че не винаги продуктите в промоция са с нужното качество. "Аз съм изгоряла не един път и два пъти заради тези промоционални продукти. Искам да ви кажа, че ни лъжат не само с цените, а понякога и качеството на продуктите не отговаря по никакъв начин на стандарта, който е определен", споделя потребителка.
Димитър Маргаритов - председател на КЗП: Съветваме хората, колкото и да са изкушени от различни промоции с високи проценти, да не се доверяват само на една впечатляваща цифра. Могат спокойно преди това да проверят цената на продукта в други търговски обекти.
Сигнали за некоректно поведение от страна на търговците може да подавате на Националния телефон на потребителя - 0700 111 22. Национален телефон на потребителя - 0700 111 22.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?