За първи път в България започна денонощно онлайн наблюдение на строеж на автомагистрала. Във фокуса на камерите е 19-километровото трасе на магистрала „Люлин", която от средата на 2010 година ще свързва околовръстното шосе на столицата с Перник. Достъп до картината на камерите в реално време има и Европейската комисия в Брюксел.
За първи път в България започна денонощно онлайн наблюдение на строеж на автомагистрала. Във фокуса на камерите е 19-километровото трасе на магистрала „Люлин", която от средата на 2010 година ще свързва околовръстното шосе на столицата с Перник. Достъп до картината на камерите в реално време има и Европейската комисия в Брюксел.
Общо 16 са зорките очи, които не само виждат всичко, но и вече предават информация в ситуационния център на Национална агенция „Пътна инфраструкктура". Предават с висока разделителна способност и са разположени на три ключови места - бетонния възел, цеха за греди и участък от 3 и половина км. до Даскалово.
Севдалин Букович - началник отдел „Координация", НАПИ: "Как разпознавате кога се имитира и кога се върши работа?
- То се разбира, защото има движение на хора, на специализирани автомобили, бетоновози и се разбира каква работа се върши. Засега нямаме имитация"
Инсталирането на онлайн камерите не е ексцентричен каприз, а идва след препоръка на Европейската комисия. Закупени са от турската строителна фирма, която изгражда аутобана. Наблюдението и обработката на информацията е в ръцете на пътния фонд.
Севдалин Букович - началник отдел „Координация", НАПИ: "Не се ли нарушават така правата на работниците? -Ние не наблюдаваме дейността на конкретни хора, а общо дейността как се движи строежа, ремонтите и стротиелните работи".
От НАПИ уточниха, че в скоро време ще бъдат монтирани и камери по магистралите „Тракия" и „Хемус".
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас