"Индексът на червилото" не се следи на борсите, но някои икономисти твърдят, че е показателен за размера на кризата.
"Индексът на червилото" не се следи на борсите, но някои икономисти твърдят, че е показателен за размера на кризата.
Обяснението е просто - дори жените да се примирят да носят старите дрехи, не могат да не си купят ново червило. Така наречените "малки луксове" лекуват суетата, достъпни са и придават бърз и ефектен блясък.
Въпреки желанието да изглеждат добре, българките са станали по-пресметливи, споделят търговци. Ограничават се до най-необходимото, а скъпа козметика купуват само при специален повод.
Мариана, консултант в магазин за козметика:
- Определено дребните артикули са нещо, което е предпочитано от клиента.
"Индексът на червилото" може да е икономическо явление, но има обяснение и в психологията.
Борислава Крендева, психолог:
- Ние хората сме така устроени, че възприемаме себе си не само като тяло, но и възприемаме като свои части и вещите, които притежаваме. Колкото повече неща си купим, толкова повече се разширява нашето съзнание и нашето Аз, така че това ни носи чувство за обогатяване, за удовлетворение, дори и илюзорно.
Факт е, че няма как да си сложиш червило, без да разтегнеш устни в усмивка. Ще сте наистина хубави, ако я запазите и след това!
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет