ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Приватизация на товарните превози

bnt avatar logo от Зоя Велинова
A+ A-
Чете се за: 01:08 мин.
У нас

Европейската комисия има съмнения за плановете на България да преструктурира БДЖ и затова е започнала задълбочена проверка. Товасъобщиха днес от Брюксел и уточниха, че ще проверяват дали предложеният план е подходящ, за да гарантира реформите в БДЖ и да възстанови дружеството. Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров отговори, че не се притесняват от проверката на Европейската комисия, защото реформите се извършвали по най-добрия начин.

приватизация товарните превози

Европейската комисия има съмнения за плановете на България да преструктурира БДЖ и затова е започнала задълбочена проверка. Това
съобщиха днес от Брюксел и уточниха, че ще проверяват дали предложеният план е подходящ, за да гарантира реформите в БДЖ и да възстанови дружеството. Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров отговори, че не се притесняват от проверката на Европейската комисия, защото реформите се извършвали по най-добрия начин.

Съмненията на Еврокомисията около преструктурирането на БДЖ са заради отсъствието на важни елементи в плана, които да показват, че след промените дружеството ще е жизнеспособно още дълго време. Освен това няма доказателства, че приватизацията на товарните превози ще осигури достатъчно средства за реформите, тъй като, според комисията, "сроковете и резултатите са несигурни". Преди месец, когато приватизацията стартира, министър Московски заяви ,че тя ще приключи до 1 година. Според специалистите обаче процесът ще е далеч по-дълъг.

Симеон Ананиев - председател на Асоциацията на жп превозвачите: - Приватизацията може да не се състои в мандата на това правителство. За всяко едно действие е нужно технологично време.

Докъде е стигнало раздържавяването на товарните превози - процес, от който зависи дали ще получим заем от Световната банка? От Агенцията по приватизация съобщиха, че вече е избрана фирма - оценител, с която до понеделник ще бъде сключен договор. Но това е само началото.

Симеон Ананиев - председател на Асоциацията на жп превозвачите: - Има и чуждестранен, има и вътрешен интерес, но интересът не е от големите играчи на пазара, а от по-малките.

От БДЖ зявиха, че продажна цена от 100 млн. евро за "товарни превози" е добра. Синдикатите обаче веднага припомниха, че преди време се е говорело за цена от 300 млн.

Владимир Владимиров - председател на Съвета на директорите на БДЖ: - В никакъв случай не е подбиване на цената. Аз дадох пример, че може да влязат 100 млн. Те могат да са и 150. Всичко зависи от интереса на инвеститорите и от това, в какво състояние ще бъде дружеството към момента на продажбата.

Иначе балансовата стойност на активите на товарни превози е 320 млн. евро, но то има и пасиви. В крайна сметка продажната цена ще се определи от оценителите на дружеството и съветниците към Агенцията по приватизация.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?