Над 200 млн. лева са договорени по Оперативна програма "Административен капацитет" по проекти за обучение на общински служители и за създаването на електронни услуги.
Над 200 млн. лева са договорени по Оперативна програма "Административен капацитет" по проекти за обучение на общински служители и създаването на електронни услуги.
Сумата е близо 57% от всички предоставени средства по тази мярка от
Европейския съюз на България до 2013 година, обявиха от Управляващия орган на ОПАК. Най-голямата част от средствата е отделена за работа по създаването на т.нар. електронно правителство. То ще даде възможност
услугите на администрацията ни да се извършват през Интернет.
190 са завършените проекти до момента. На кандидатстващите общински
администрации и служби обаче все още не им е леко да отговарят на
изискванията за финансиране чрез програмата.
Моника Димитрова, ръководител на Управляващия орган на ОПАК:
- В началото е било до незнание. Сега просто е сложна самата процедура. Понякога умишлено се завишават критериите. Друг път - не. Но ние сме там, за да помагаме, да консултираме и да правим нещата по-случващи се реално и правилно.
И Общинските администрации постепенно се научават да работят в условията на строгите европейски изисквания, въпреки първоначалните
трудности.
Добрин Савчев, зам.-кмет на Габрово:
- За щастие екипът не е колеблив. Ние бяхме твърдо решени да изпълним
проекта. Вярвахме в идеята и знаехме какви ще са резултатите.
Експертите от Управляващия орган са категорични, че няма риск от загуба на средства през следващата 2012 година.