ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Проверка на БНТ: Колко сме склонни да похарчим за подаръци?
Чете се за: 02:25 мин.
Външният министър: Не можем да оставим държавата на пауза
Чете се за: 03:02 мин.
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за...
Чете се за: 01:15 мин.
Мръсен въздух в София: И днес в градския транспорт се...
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

ОП "Транспорт" - как се усвояват средствата за автомагистрала "Марица"

bnt avatar logo от Деница Торньова
A+ A-
Чете се за: 01:45 мин.
Икономика

След по-малко от 2 години автомагистрала "Марица" трябва да бъде завършена. Тя ще свързва АМ "Тракия" с ГКПП-Капитан Андреево. През аутобана ще преминава и трафикът за Гърция през Ново село.

транспорт усвояват средствата автомагистрала марица

След по–малко от две години, автомагистрала „Марица” трябва да бъде
напълно завършена. Тя ще свързва автомагистрала „Тракия” с граничен
контролно–пропускателен пункт Капитан Андреево. През аутобана ще
преминава и пътният трафик за Гърция през Ново село.

Трасето на лот 1 от автомагистрала "Марица", чийто строеж стартира на 2 август, е дълго 31 километра. Финансирането е по Оперативна програма "Транспорт" на стойност над 133 милиона лева без ДДС. Изпълнението на отсечката от Оризово до Димитровград е възложено на италианска компания.

Джанлука Секонди – ръководител на обекта, ЛОТ 1: „Ето тук
започва нашата отсечка. Сигурен съм, че ще се справим добре, спазваме всички поставени срокове. Започнахме с почистването на повърхностния слой на трасето. Изкопахме до нужната дълбочина и положихме един стабилизиращ пласт. Най–големият проблем, който стои пред нас, е изграждането на моста на Марица. Да, трудно е, но ще изпълним строителството спрямо всички стандарти”.

По трасето ще бъдат изградени общо 22 големи съоръжения, сред които 8 подлеза, 4 паркинга, 10 надлеза и 4 моста. Проектът включва и
реконструиране на напоителни системи, водопроводи и електрически
далекопроводи. 11 км от първия участък на магистралата, се намират на територията на област Хасково, а останалите 20 преминават през
Старозагорска област.

Румен Токушев – представител на фирмата–изпълнител: „Удобствата са невероятни, да се пътува от София до Истанбул например
само по магистрала. Наистина това е европейският път за развитие –
магистралите”.

Другото трасе от аутобана, което се строи усилено от лятото, е
Димитровград – Харманли. Лот 2 на магистрала „Марица” също се
финансира основно по Оперативна програма „Транспорт”. Стойността на
проекта възлиза на над 122 млн. лв. 80% от средствата са осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз, а 20% са от националния бюджет. Изпълнител на строително-монтажните работи е българско сдружение в партньорство с австрийска компания. Отсечката, с дължина 34 километра, трябва да е готова до края на лятото през 2013 година.

Инж.Йордан Кълвачев – ръководител обект, ЛОТ 2: „Започваме
първо с монтажните рабти, изкоп на хумос, изкоп на неподходящи почви, изкоп на скални материали, насипи, които са от подходящи материали съответно. Големи съоръжения, реконструкция на водопроводи, газопроводи, кабели и строителство на големи и малки съоръжения. - А на какъв етап от изпълнение сте в момента? - В момента имаме съществено извършване на четири етапа. Предсрочно имаме изпълнена доста видове работа. Нашата обща цел е да предоставим проекта предрочно, зависи всичко от времето. Ако имаме добри метеорологични условия, ние ще се справим и то доста по–добре от очакваното”.

В изпълнението на проекта са заети близо 200 души. Над 160 машини вече подготвят изграждането на 27 съоръжения по трасето, сред които два жп надлеза и три пътни възела – при Димитровград, при Тополовград и до Симеоновград.

Инж.Йордан Кълвачев – ръководител обект: „Не очаквам никакви
проблеми от страна на възложителя АПИ, напротив те са доста коректен партньор и ние работим в изключително добри отношения с тях”.

Джанлука Секонди – ръководител на обекта, Лот 1: „Наистина е
удоволствие да се работи в страната ви. Мисля, че в последните две
години България се превърна в добро място за инвестиции”.

Автомагистрала „Марица” е част от Общоевропейски коридор № 4 и 10.
Доизграждането на аутобана ще улесни придвижването в посока Хасково – Русе – Букурещ – Киев – Москва по направлението на общоевропейски
коридор №9. Развитието му е включено в приоритетите на
Трансевропейската транспортна мрежа.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?