ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Финансовата криза засегна и рекламния сектор

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:49 мин.
Икономика

Дългите ръце на кризата не подминаха и рекламния сектор. Експерти очакват спад на рекламните инвестиции през 2009 г. с около 25% спрямо 2008 година. Практиката обаче показва, че фирмата, която рекламира по време на криза, увеличава значително своите продажби, след като тя премине.

финансовата криза засегна рекламния сектор

Дългите ръце на кризата не подминаха и рекламния сектор. Експерти очакват спад на рекламните инвестиции през 2009 г. с около 25% спрямо 2008 година. Практиката обаче показва, че фирмата, която рекламира по време на криза, увеличава значително своите продажби, след като тя премине.

Първосигналната реакция на компаниите по време на криза е да съкратят разходите за реклама и ПР.

Цветелина Узунова, ПР Консултант: "Както един американски колега, четох една статия снощи, сравнява това орязване на бюджетите с диетите и казва откажете се от мазнините, т.е. от онези неща, които не са ви чак толкова необходими, но не изчезвайте съвсем от публичното пространство, защото може да се окаже, че там, където искате да се върнете, вече е застанал някой друг."

Рекламата по време на криза обаче трябва да бъде значително по-атрактивна, тъй като трябва да привлече клиенти, чиито джобове значително са отънели. Основните послания в рекламите внушавата защита и сигурност, които липсват в кризисно време, обясняват експерти. Не всички обаче действат така. Особен е случаят с производителите на млечни продукти, чието съдържание беше подложено на съмнение.

Любомир Остров, управител на рекламна агенция: "Точно тогава никой не излезе да каже ето моето сирене е добро, ето моят продукт е добър. Ето аз го давам на моето дете и един такъв жест с една такава комуникация би повишило продажбите."

А изграждането на доверието в продукта е едно от основните предизвикателства пред рекламата, особено по време на криза.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?