ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Строителството на магистрала "Марица" върви по график

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:31 мин.
Икономика

Строителството на автомагистрала "Марица" върви по график и през 2013 година този участък от европейски коридор № 4 ще бъде готов. Магистралата е дълга над 65 километра, а в момента усилията на изпълнителя са съсредоточени върху ЛОТ 2 - от Димитровград до Харманли.

строителството магистрала марица върви график
Строителството на автомагистрала "Марица" върви по график и през 2013 година този участък от европейски коридор № 4 ще бъде готов. Магистралата е дълга над 65 километра, а в момента усилията на изпълнителя са съсредоточени върху ЛОТ 2 - от Димитровград до Харманли.

Инж. Йордан Кълвачев, ръководител „Големи инфраструктурни проекти" във фирмата изпълнител: - В момента протичат дейностите, които са по изграждането - като пътни работи, насипни работи, наземни работи, пилотни работи, съответно изграждане на големи и малки съоръжения, това всичко влиза в етапите. Ние не работим по един етап, ние работим върху всички последващи етапи.


Отсечката Димитровград - Харманли е вероятно най-трудният като изпълнение участък, защото теренът през който трябва да мине 34-километровото трасе е силно пресечен. Затова тук се изграждат сложни пътни съоръжения - възли, подлези, водостоци.

Инж. Йордан Кълвачев, ръководител „Големи инфраструктурни проекти" във фирмата изпълнител: - Има 27 големи съоръжения, като от тях 3 възела - пътен възел Димитровград, пътен възел Симеоновград и пътен възел Тополовград. По трите възела в момента се работи усърдно и с максимални темпове, за да може да изградим комфорт за хората, които ще пътуват.

БНТ: - Това ли е най-сложното при изграждането на един модерен аутобан?

Инж. Йордан Кълвачев, ръководител „Големи инфраструктурни проекти" във фирмата изпълнител: - Всичко е сложно, особено големите съоръжения, има големи предизвикателства, които текат ежедневно и се сблъскваме с тях, но взимаме съответните решения и продължаваме!

За изграждането на автомагистрала Марица ще бъдат извършени над 3 милиона кубически метра изкопни работи и също толкова насипни. Асфалтът, който ще покрие трасето, ще е над 620 хиляди тона.

Инж. Йордан Кълвачев: - Както сами виждате доста техника има по трасето и работна ръка. Има над 250 единици тежка механизация и над 300 човека работят по самото трасе!

БНТ: - Как ще изглежда това място, на което сме в момента, догодина по това време?

Инж. Йордан Кълвачев: - Догодина по това време вие сами ще се убедите как изглежда самото трасе. То ще е с положени асфалтови смеси и допълнително изграждане на облицовани окопи и охумосяване на директното трасе. Ние спазваме абсолютно всички мероприятия, спрямо договора, който сме подписали със съответните гаранционни срокове.

Изграждането на Лот 2 на автомагистрала Марица трябва да приключи за 25 месеца. Във висококачествения път ще бъдат вложени 122 милиона лева, 80% от тях от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма "Транспорт" на Европейския съюз. Дофинансирането от държавния бюджет е 20%, пари, които позволиха строителството да започне няколко месеца преди Европейската комисия да одобри финансиране на автомагистрала Марица.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?