Строителството на автомагистрала "Марица" върви по график и през 2013 година този участък от европейски коридор № 4 ще бъде готов. Магистралата е дълга над 65 километра, а в момента усилията на изпълнителя са съсредоточени върху ЛОТ 2 - от Димитровград до Харманли.
БНТ: - Това ли е най-сложното при изграждането на един модерен аутобан?
Инж. Йордан Кълвачев, ръководител „Големи инфраструктурни проекти" във фирмата изпълнител: - Всичко е сложно, особено големите съоръжения, има големи предизвикателства, които текат ежедневно и се сблъскваме с тях, но взимаме съответните решения и продължаваме!
За изграждането на автомагистрала Марица ще бъдат извършени над 3 милиона кубически метра изкопни работи и също толкова насипни. Асфалтът, който ще покрие трасето, ще е над 620 хиляди тона.
Инж. Йордан Кълвачев: - Както сами виждате доста техника има по трасето и работна ръка. Има над 250 единици тежка механизация и над 300 човека работят по самото трасе!
БНТ: - Как ще изглежда това място, на което сме в момента, догодина по това време?
Инж. Йордан Кълвачев: - Догодина по това време вие сами ще се убедите как изглежда самото трасе. То ще е с положени асфалтови смеси и допълнително изграждане на облицовани окопи и охумосяване на директното трасе. Ние спазваме абсолютно всички мероприятия, спрямо договора, който сме подписали със съответните гаранционни срокове.
Изграждането на Лот 2 на автомагистрала Марица трябва да приключи за 25 месеца. Във висококачествения път ще бъдат вложени 122 милиона лева, 80% от тях от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма "Транспорт" на Европейския съюз. Дофинансирането от държавния бюджет е 20%, пари, които позволиха строителството да започне няколко месеца преди Европейската комисия да одобри финансиране на автомагистрала Марица.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?