Кампанията на БНТ "Найлонът не е на мода- имаме и друг избор" е повлияла на отношението на българите към употребата на полиетиленови торбички. Това става ясно от поръчанато от екоминистреството изследване на МВМД за еко култура на българина. Сред най-острите проблеми са посочени замърсеният въздух, нерегламентираните сметища и липсата на чистота в градовете.
Кампанията на БНТ "Найлонът не е на мода- имаме и друг избор" е повлияла на отношението на българите към употребата на полиетиленови торбички. Това става ясно от поръчанато от екоминистреството изследване на МВМД за еко култура на българина. Сред най-острите проблеми са посочени замърсеният въздух, нерегламентираните сметища и липсата на чистота в градовете.
88% от анкетираните в национално представителното проучване са за спиране на употребата на полиетиленови торбички. Затова и Екоминистреството ще продължи поетапното увеличаване на екотаксата. От 1 октомври тази година таксата ще е 35 ст, следващата с десет стотинки повече, 2014 - 55 ст.
Нона Караджова - министър на околната среда и водите: - Целта е не да се събират пари, а да откажем хората от този вреден навик да пазаруват с найлонови торбички, като има много алтернативни начини. Ето аз си нося и в момента мога да ви покажа.
Проучването е доказало и необходимостта от въвеждането на час по екология в началния курс. Макар че според анкетата екологията не е сред приоритетите за българина, все пак 84% твърдят, че се вълнуват от темата.
Мира Радева - социолог: - Да мислиш зелено, да мислиш екологично да полагаш грижи за околната среда е модерният, съвременният начин на мислене.
Едно от най-изненадващите констатации на проучването е, че българите се чувстват отговорни за нарушеното взаимоотношение с природата и смятат, че това би могло да се промени.