Австрийският режисьор Михаел Ханеке получи голямата награда на 62-ия международен филмов фестивал в Кан - "Златната палма" за филма "Бялата лента". Селекцията на филмите на тазгодишното издание остави настрана големите холивудски ленти, което доведе и до присъствие на по-малко звезди на червения килим от обичайното. Икономическата криза също допринесе за това, орязвайки бюджетите на спонсорите.
Австрийският режисьор Михаел Ханеке получи голямата награда на 62-ия международен филмов фестивал в Кан - "Златната палма" за филма "Бялата лента". Селекцията на филмите на тазгодишното издание остави настрана големите холивудски ленти, което доведе и до присъствие на по-малко звезди на червения килим от обичайното. Икономическата криза също допринесе за това, орязвайки бюджетите на спонсорите. Въпреки това гости и медии успяха да се насладят на присъствието на Брад Пит и Анджелина Джоли, Шарън Стоун, Бил Клинтън и Марая Кери.
За 12-те дни на фестивала претенциозната публика в Кан не успя да постигне единодушие около това кой от 20-те състезаващи се филма е достоен да получи Златната палма. Очакванията бяха високи, но на практика големите режисьори не успяха да покажат най-добрите си творби - e всеобщото мнение. В крайна сметка призът грабна "Бялата лента", който още преди два дни спечели наградата на международната критика. Изцяло чернобял, филмът изследва атмосферата в едно германско селце в навечерието на Първата световна война.
Фаворитът "Пророк" на френския режисьор Жак Одиар получи голямата награда на журито, председателствано от Изабел Юпер. Другият очакван победител - "Безславни копелета" - комедиен епос за Втората световна война на Куентин Тарантино, успя да спечели само награда за най-добър актьор за Кристоф Валц. Тази за най-добра женска роля отиде при Шарлот Генсбург за "Антихрист".
Филмът на Ларс фон Триер не получи овациите на публика и критици заради твърде натуралистичните и дори брутални сцени на семейно насилие. Всички обаче бяха единодушни, че звездите на червения килим са спечелили, залагайки на стила пред пищността. Модните критици отличиха Софи Марсо и Моника Белучи, Пенелопе Крус и Рейчъл Вайс.