Художникът Греди Асса подреди нова 28 платна в столичната галерия “Ракурси”, която днес навърши 5 години. Подготвял е изложбата 3 години, вдъхновен от един стих на Василий Кандински. Затова експозицията е наречена “Бял скок”. Неговият отговор в картините е движението, различието и светлината.
Художникът Греди Асса подреди нова 28 платна в столичната галерия “Ракурси”, която днес навърши 5 години. Подготвял е изложбата 3 години, вдъхновен от един стих на Василий Кандински. Затова експозицията е наречена “Бял скок”. Неговият отговор в картините е движението, различието и светлината.
Греди Асса нарича изложбата си експеримент, а неговият отговор на Кандински е абстрактна живопис и свободно от принуди внушение. В кристалната белота може да се чуе дори пианото в края на вечерта, когато чашите са празни, брегът е далече и нечие отсъствие ни състарява.
Греди Асса – художник: "Този бял скок всъщност е една метафора затова от реалното да отидеш в абстрактното. Не твърдя, че съм отишъл в абстрактната композиция, но това е и една метафора човек сам да прескочи нещо, което му пречи."
Времето обръща пространството, твърди художникът и затова рисува уроци по музика, които излизат през отворения прозорец право на улицата. Затова и усещането за джаз е толкова силно, а музиката обръща гласовете и падащите ноти послушно се настаняват в петолинието на пиеса за роял или клавесин.
Греди Асса: "Ние имаме нужда и от белота, от дисциплина и най-вече от вътрешен отскок, вертикален, при това за да ни постави в едно друго положение на живота, а това е страшно важно за напрегнатите години, в които живеем."
Изкуството отделя живия живот от реалността и го вкарва в нереалния следобед, казва художникът. Тогава, когато всеки от нас може да чуе музиката на града, да усети ангелското крило на спасителя и да скочи във времето. Обикновено в края на вечерта, когато брегът е близо, цветята са бели, а времето няма значение.