ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

​Българка е на второ място на международен конкурс за дизайнери

Чете се за: 00:44 мин.
У нас

Българка с второ място на международен конкурс за дизайнери на академия Риачи в Италия. Ивана Янкова създава проекта "Мома" в категорията "Интериорен дизайн". Темата, по-която работи младата дизайнерка, е национален костюм, който трябва да се преправи в категорията "Интериорен дизайн". Конкурсът се провежда ежегодно, а наградата е едногодишно обучение в академията.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      "Мъжът е главата на семейството, но жената е шията, която дава посоката, в която да се обърне главата". Около тази поговорка и около образа на българската мома е ориентиран проектът на младата дизайнерка.

      Ивана Янкова, графичен дизайнер: Българското семейство е патриархално, но майката е един символ, който е събирателен за семейството. Тя прави силата, символ е на самото семейство. Именно оттам тръгва идеята за момата и за новото начало, което идва в последствие и символът за майката.

      И така, освен образа на момата в българския фолклор, в проекта си Ивана използва и традиционната българска шевица, пафтите, познати още като чапрази, менчето, красивите чипровски килими.

      Ивана Янкова, графичен дизайнер: Шевицата, като елемент, който присъства в декоративните възлгавнички, във фрезованите врати, интериорни, в самите мебели, които проектирах. Също присъства в принтове и във фрезованите елементи. Всъщност шевицата е част от визуалната комуникация от фолклора ни.

      Съчетанието на битови и модерни елементи, картини на красиви български девойки и народното творчество, което вдъхновява Ивана, създават проекта "Мома". Проект, който съхранява българските традиции и образът на майката, като пазител на българския дух и любовта в семейството. Момата, която присъства като образ и акцент в проекта е символ именно на това разбиране, на женското начало, на новото поколение.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?