Приключи изслушването на последния кандидат за генерален директор на БНТ пред Съвета за електронни медии. В концепцията си и последвалите въпроси Емил Кошлуков се обяви за по-голяма мултиплатформеност на телевизията, в това число използването на различни социални мрежи и платформи, както и за борба с комерсиализацията, която отговаря на моментните интереси на зрителите. Той заяви, че Националната телевизия е длъжна да отговаря на изискванията на цялото общество.
This is a modal window.
Емил Кошлуков, последният изслушан кандидат за поста на генерален директор на Българската национална телевизия, заяви пред членовете на СЕМ, че през последните 12 години е работил в голяма част от големите телевизии в България, което му дава достатъчно голям опит, за да се справи с поста на генерален директор на БНТ. Той подчерта, че аудиторията трябва да подбира съдържанието и то на устройства, които тя пожелае - затова според него бъдещето на БНТ е обвързано с множество устройства и платформи.
По отношение на предизвикателствата, които стоят пред БНТ в момента, той посочи комерсиализацията на множество програми, социалните мрежи, които сами подбират съдържанието си, както и това, че всеки един човек може да генерира съдържание.
Той подчерта, че БНТ трябва да отговаря на изискванията и очакванията на цялото общество, а не на моментните търсения на аудиторията. Затова според него БНТ трябва да се обновява непрекъснато. Друг момент от концепцията на Кошлуков е, че трябва да има правила за кариерно израстване, за да знаят служителите на телевизията до какво ниво в йерархията може да достигне.
Специален фокус в концепцията му беше отделен на хората с увреждания и предоставяне на телевизионно съдържание, за да може то да достига максимално добре до тях, чрез субтитри за глухонеми, жестономичен превод и т.н.
Подчерта и важността да се прави авторско съдържание, предназначено за деца, а не да се излъчват готови продукции в ефира на телевизията. По отношение на дирекция „Мултимедия“ според Емил Кошлуков е необходимо да има редактори по съдържанието, а нюзрумът да бъде кросмедиен.
Според него е необходим и отдел за анализи, а що се отнася до обществения съвет, той трябва да работи в посока към стратегии за развитие на БНТ.
Според Кошлуков е необходимо също така да се изгради лоялност у зрителите към бранда „БНТ“. Според него аудиторията трябва да определи какви съдържания да се разпространяват в различните интернет платформи, защото във всяка една държава аудиторията използва различни платформи.
По отношение на програмите и каналите Кошлуков заяви, че не би направил радикални промени, преди да се запознае с екипите и начина, по който се реализират. За разлика от повечето останали кандидати, той не изрази намерение да промени концепцията на канала БНТ2, като подчерта, че има нужда от подобен регионален канал и даде няколко добри примера от програмата на канала като „Надиграй ме“.
Кошлуков спомена, че е необходима публична дискусия по отношение на финансирането.
Утре в ефира на БНТ2 ще се излъчи гласуването за нов генерален директор на Българската национална телевизия.