Възрастна жена от София, която бе глобена от електроразпределителното дружество ЧЕЗ заради манипулиране електромера си, успя да докаже, че е наказана неправомерно. В края на лятото 70-годишната Агнес получава наказателна глоба от 290 лева заради съмнение...
Възрастна жена от София, която бе глобена от електроразпределителното дружество ЧЕЗ заради манипулиране електромера си, успя да докаже, че е наказана неправомерно. В края на лятото 70-годишната Агнес получава наказателна глоба от 290 лева заради съмнение в кражба на ток. След серия от жалби, останали без отговор БНТ2 предизвика проверка и успя да докаже, че е станала техническа грешка, а възрастната жена е глобена неправомерно.
70-годишната Агнес живее сама в столичния квартал "Редута" в малък апартамент. Тя споделя, че като повечето пенсионери, е принудената да живее в пълна икономия.
"Освен, че съм сама в апартамента, аз през лятото почти не живея тук. Имам една извънградска къща, прибирам се в София в датите около пенсията и пак си заминавам. Дори и хладилника изключвам", обяснява жената.
В края на лятото Агнес изненадващо получава фиш за глоба от ЧЕЗ за 290 лева с обвинението, че е манипулирала електромера си.
"Много обидена се чувствам, аз съм толкова редовен платец. В момента, в който излезат сметките - дали за телефон или ток, тичам. Аз съм от бабите, които тичат веднага и си плащам всичко. Много голяма обида е това. Аз дори не знам къде ми е електромера", споделя тя.
След като жената плаща глобата дъщеря ѝ, която е убедена, че е станала грешка, отива в клиентския офис на дружеството, за да потърси съдействие от служителите. Получава, обаче, отговор, че "ЧЕЗ не е разследващ орган и не го интересува".
Екипът ни се свърза с "ЧЕЗ България", които направиха повторно проверка на случая. Филип Йорданов, който е ръководител "Технически загуби", заяви за БНТ2, че е станала техническа грешка.
"Комисията определи, че това е настъпило като техническа аномалия без да има някаква външна намеса върху средството за търговско измерване. С оглед на горното, комисията излезе със становище, че така начислената санкция на потребителя би следвало да бъде коригирана в рамките на следващата седмица", поясни той.
След като Агнеса научи за развитието по случая й, ни потърси отново.
"Благодаря на екипа на БНТ2 за бързото съдействие и разрешаване на моя проблем, защото тези 300 лева наказателна сума, която трябваше да платя, не беше никак малка за мен при положение, че пенсията ми е 200 лева", обяснява възрастната жена.
От "ЧЕЗ България" казаха, че служителите, които не са оказали съдействие на 70-годишната пенсионерка и дъщеря ѝ ще бъдат санкционирани. От дружеството помолиха всички абонати да подават сигнали при лошо обслужване.
Росен Желязков: Границите на Украйна не могат да бъдат променяни със сила
ЕК: През 2026 България е изложена на риск от неспазване на фискалната рамка на ЕС
Избрана и помилвана: Официално Белият дом представи една от двете пуйки късметлийки