ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

ЕС спря сливането на германския "Сименс" и френската компания "Алстом"

Чете се за: 00:57 мин.
Икономика

Провал на плановете на Германия и Франция да създат общ производител на високоскоростни влакове. Релсовият съюз беше замислен като отговор на китайските железопътни разработки. Само след седмици трябваше да бъде открит европейският влаков шампион, но комисарят по конкуренцията попари плановете. Аргументът - сливането между германския "Сименс" и френския "Алстом" ще доведе до монопол на Стария континент. Има ли основания това решение, вижте отговора от Мария Стоянова.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      "Влаковият Еърбъс" остава в локомотивното депо. Критиката и в Германия, и във Франция е бурна и шумна. Шефът на "Сименс", в стил с новите практики, коментира в социалните мрежи, че който обича Европа не трябва да гради бъдещето с остарели формули. Почти толкова драматично звучи и френският финансов министър.

      Брюно льо Мер, министър на финансите на Франция: Съжалявам дълбоко, защото го считам за икономическа грешка. Решението обслужва китайските интереси. То спира обединението на "Сименс" и "Алстом" - двата шампиона в сигналната технология и железопътния транспорт, като по този начин ги лишава от същата тежест като на голямата китайска индустрия.

      Всъщност, нито правителството в Париж, нито в Берлин са спирани да предложат на останалите столици промяна в правилата за конкуренция, ако действително са остарели. В случай, че двата концерна се бяха слели това щеше да означава, че на определени пазари в Европа щяха да доминират с 90%, което щеше да се отрази на клиентите.

      Опасността от монопол беше разпозната и от националните картелни регулатори в двете държави.

      Маргрете Вестагер, комисар на ЕС по конкуренцията: Обединеното дружество щеше да се превърне в най-големия играч в Европа и на някои пазари нямаше да има конкуренция. За да е ясно - добре e да си голям. Това не е проблем, но установихме, че конкуренцията от други доставчици би била недостатъчна, за да замени значителната им загуба поради сливането.

      Важният въпрос по този казус остава без отговор - как ЕС да провежда активна индустриална политика и да издържи в състезанието срещу Китай.

      Комисарят от Дания Вестагер вече е герой в очите на много хора, защото спази правилата, а не се огъна. Ако успее да наложи санкции на американските концерни като Гугъл тя ще стане и сериозен претендент за председателския пост на ЕК след изборите през май.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?