Все повече производители предпочитат да продават продукцията си директно на пазара или в магазина. Това позволява Програмата за развитие на селските райони, която предоставя възможност за "къси вериги" за доставка на храна. Целта е малки стопанства и...
Все повече производители предпочитат да продават продукцията си директно на пазара или в магазина. Това позволява Програмата за развитие на селските райони, която предоставя възможност за "къси вериги" за доставка на храна. Целта е малки стопанства и дребни производители да предлагат на потребителя своето производство без посредници, които слагат надценка на продукта и така той се оскъпява до крайния клиент.
Преди година Иван Иванов и съпругата му Мария откриват малък цех за производство на зимнина в първомайското село Искра. Предпочитат да предлагат продукцията си директно на търговците в магазините и складовете.
"Сам я разнасям с буса", казва Иван.
Той не работи с прекупвачи и дистрибутори, защото те го изнудват за цената на стоката и така печалбата му се стопява.
"Най-евтино е и за купувачите. Например в един магазин няма да сложи 100%, той ще сложи 20%, а ако мине и през друг човек става много. По-добре така да е, по-изгодно", обяснява производителят.
До момента Иван не е кандидатствал по европейски програми за подпомагане на производството. Смята обаче, че насърчаването на дребни производители да предлагат стоката си директно на потребителя, е много добро. Отпусканите средства ще бъдат вложени в подобряване на производството в малките населени места и ще поощрят дребните производители.
"Имаме нужда от такава помощ, за да може да се развиваме занапред. Трябва и по-голямо превозно средство да си закупим и машини", казва Мария Иванова.
Производителите могат да бъдат подкрепени финансово по мярка "Сътрудничество". Трябва, обаче, да има коопериране между поне двама участници. Ще се финансира също изграждането на местни пазари с хладилни съоръжения и реклама.
15 дни преди еврото: Експеримент на БНТ провери колко време отнема връщането на ресто