ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Какви са правата ни при забавен или отменен полет

Чете се за: 01:12 мин.
Икономика

И днес част от полетите на националния ни превозвач не излетяха навреме, заради натрупани закъснения след бурята в Москва преди три дни. При такива случаи пътниците имат различни права - те могат да претендират както за храна, вода и хотел, така и за парично обезщетение.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      За голямо закъснение се счита всяко забавяне на полета с повече от два часа. Над този срок се дължи обезщетение, но дори и да е по-кратко отлагането на полета, имаме право на информация.

      Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център към КЗП: Когато се случи нещо непредвидено по график, авиокомпанията е длъжна незабавно да уведоми пътниците за това какво ще бъде закъснението и как трябва да процедират. Съответно, ако е отменен полетът, кога се очаква да е следващият полет, но също така те са задължени да уведомят пътниците за техните права.

      Размерът на обезщетението, за което пътниците могат да претендират към авиокомпаниите, зависи от две неща - от изминатото разстояние и от закъснението.

      Когато полетът е закъснял повече от два часа и е на разстояние до 1500 километра, авиокомпанията е длъжна да ви осигури храна, напитки и хотел, както и ви дължи обезщетение от 250 евро.

      Пътниците имат право на обезщетение от 400 евро, когато полетът е закъснял повече от три часа и е на разстояние между 1501 и 3000 километра.

      Дължимото обезщетение за дълги полети над 3500 километра със закъснение от над 4 часа е 600 евро.

      Когато полетът е отменен или закъснява повече от пет часа имаме право да си поискаме цялата цена на билета обратно и да се откажем да пътуваме.

      Това, което съветваме пътниците е щом приключи пътуването, писмено с имейл или по пощата да си претендират обезщетение, когато считат, че са им нарушени правата.

      Авиокомпанията има срок от 70 дни, за да отговори. В случай, че пътникът не остане доволен от отговора, той може да прати жалба към Европейския потребителски център или главна дирекция гражданска въздухоплавателна администрация. Над една трета от всички жалби в центъра са именно заради закъснели или отменени полети. Половината от тях се решават в полза на пътниците.

      Когато полетът излита от територията на ЕС, ние отново имаме защита, независимо с каква авиокомпания, но ако полетът ни каца в ЕС и излита извън него, включително от Русия, в този случай ще се приложи европейското законодателство, само и единствено ако компанията е регистрирана на територията на ЕС.

      Решаването на спорове може да отнеме от няколко седмици до година, в зависимост от сложността на казуса.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?