Общото становище на министерството за четвъртокласниците е, че по четирите предмета - български език, математика, човек и природа, човек и общество са по-добри спрямо миналата година. Учениците добре са се справили със задачата по Български език с отворен отговор.
Общото заключение е, че като цяло при диктовката по-голямата част от учениците са усвоили правилното изписване на „я” и”щ”. По математика – най-големи затруднения има при геометричните задачи. Математиката се очертава като любим предмет за много от учениците, които с лекота се справят с алгебричните задачи”, отбеляза Евгения Костадинова, директор на дирекция "Образователни програми и образователно съдържание".
По-добри резултати са отчетени и при останалите два предмета – човек и общество и човек и природа. Неувереност се чувства в отговорите на географски въпроси, изискващи формирането на пространство, отбелязаха експертите.
Резултати показват, че по БЕЛ при четвъртокласниците има 8166 двойки (7761 през 2017), по математика 12869 при 13533 – година по-рано. Отличен са получили тази година по БЕЛ 1559 (3304 за 2017), по математика 6285 деца при 3857 (2017).