Липса на достатъчно гориво - това е основната хипотеза за самолетната катастрофа в Колумбия, при която загинаха 77 души, сред които и състава на бразилския футболен отбор "Шапекоензе". Това стана ясно, след изтичане на запис от разговора между пилота и диспечерската кула, направен в последните минути преди трагичния инцидент.
Пилот: Полет "2933" - имаме технически проблем. Пълен електрически срив, нямаме и гориво.
Пилот: Какви са координатите на пистата?
Диспечер 1: На каква височина се намирате?
Диспечер 2: Вече не отговарят.
Част от последния разговор между екипажа и контролната кула в Меделин. Пилотът съобщава, че има проблем със самолета и иска приоритет за захождане към пистата. Радарите посочват, че в този момент машината прави две обиколки във въздуха. В същото време обаче друг самолет също съобщава за проблем и получава предимство да кацне. След първия разговор с диспечерите, боливийският самолет започва бързо да губи височина. 12 минути след първия подаден сигнал към кулата, самолетът спира да предава какъвто и да е сигнал.
Разследващите също потвърдиха, че липса на гориво е водещата хипотеза за трагедията.
Фреди Бонила: "На мястото на катастрофата не открихме никакви следи от гориво. Нямало е и взрив при удара. Ако проблемът беше само в моторите, нямаше да се стигне до катастрофа, защото самолетът има и резервен генератор. Без гориво обаче няма как...
Пред колумбийски вестник, оцелялата стюардеса коментира, че самолетът е бил изправен, но не е бил предназначен за дълги полети. Тя също потвърждава, че всички системи на борда са спрели да работят минути преди падането.
Твърди се и че самолетът е излетял със закъснение, заради което не е успял да стигне навреме до летище на границата между Бразилия и Боливия, където е трябвало да зареди гориво. Това летище обаче не работи вечер, затова и пилотът е можел да се насочи към летището в Богота. Вместо това, той решава да се насочи към Меделин, където става и катастрофата.