Забраната за движение на тежкотоварни камиони при температури над 35 градуса ще бъде отменена. Освен това спирането на ТИР-овете в почивните дни ще се редуцира. За това се споразумяха на работна среща представители на Съюза на българските транспортни...
Забраната за движение на тежкотоварни камиони при температури над 35 градуса ще бъде отменена. Освен това спирането на ТИР-овете в почивните дни ще се редуцира. За това се споразумяха на работна среща представители на Съюза на българските транспортни работници, Агенция "Пътна инфраструктура“ и Пътна полиция. Как се стигна до това решение и как то ще се отрази върху шофьорите и превозвачите, научаваме от Йорданка Бакалска, която е на пряката ни линия.
До срещата между институциите и превозвачите се стигна след като шофьори заплашиха, че ще излязат на протест и ще блокират главните пътища и магистрали в страната ако не отпадне забраната за движение на камиони при температури над 35 градуса. Те са категорични, че заради забраната търпят загуби, тъй като не могат да спазят сроковете за доставка, а освен това се променя графикът на шофьорите. От Агенция „Пътна инфраструктура” са приели мотивите на превозвачите и са решили, че движението на ТИР-ове няма да доведе до повреда на пътната настилка, защото при изграждането на новите пътища и магистрали се използват устойчиви материали. Още за новите правила за движение на камиони, вижте в репортажа.
Още тази седмица се очаква да отпадне забраната за движение на камиони в летните дни, когато температурите надвишават 35 градуса. Тя няма обаче да важи за всички пътища в страната.
Александър Стамболийски - заместник-председател на Съюза на българските транспортни работници: "Ние бяхме готови на компромиси. Такъв компромис беше оставането на забраната в определени участъци от пътната мрежа по желание на Пътна полиция, тъй като наистина има участъци, в които пътно-транспортните произшествия са в по-голяма концентрация и трябва да бъдем и ние толерантни с тези факти."
Въпреки това шофьорите на камиони са много доволни от отпадането на забраната на Агенция „Пътна инфраструктура”. Категорични са, че така значително ще се улесни работата им.
Синхрон: "Като те хване забраната, после паузи, всичко се разваля. Имаме срок за доставки, закъсняваме и така. След като има срок доставка и не си навреме там, после почват санкциите."
Най-късно до петък трябва да бъдат изготвени необходимите документи за налагане на новите правила. Очаква се да бъде изготвен и годишен календар за дните и часовете, в които ще бъдат спирани камионите, както и пътна карта за него.
Русенските рокери обаче са недоволни от отмяната на забраната за движение на тирове по пътищата при температури над 35 градуса и най-вече, че се редуцира спирането им през почивните дни. Те обмислят как да се противопоставят на това решение.
Русенските рокери изразиха разочарованието си от постигнатото споразумение между Съюза на транспортните работници и Пътната агенция. Именно недоволството им от движението на ТИР-ове през почивните дни ги изведе на протест преди две години на пътя Русе – София и с поредица от блокади поискаха то изцяло да бъде спряно.
Милен Боев – секретар на мотоклуб „Тъндърс”: "Явно вече ще са необходими по-сериозни мерки, за да се чуе нашият глас. Всичкото това безразличие, което държавата има към мотористите и към пътя Русе – Бяла, ние ще вземем адекватни мерки.
Според рокерите, движението на тежкотоварни автомобили при температури над 35 градуса ще направи още по-опасен и без това осеяният с коловози път Русе – Велико Търново. А трафикът през почивните дни ще стане още по-интензивен.
Венцислав Димитров – мотоклуб „Тъндърс”: "Пътят не е пригоден за камионите и стават произшествия редовно, не са изключения. Трафикът от Румъния, откъдето идват туристи-движението става непоносимо."
За разлика от мотористите, шофьорите на ТИР-ове са удовлетворени от отмяната на забраната, тъй като освен липсата на места за паркиране, тя им е създавала и други проблеми, коментира Иван Ангелов от Габрово, който е зад волана 40 години.
Иван Ангелов: "Загуби на време, на пари и след това задръствания стават и катастрофи – като тръгнат хиляда тира... Пък сега движението се регулира и е по-добре."
Рокерите обаче ще търсят съдействието на русенските депутати, за да отстоят каузата, която по думите им не е само тяхна, а на всички участници в движението.
Освен новите правила за движение на камионите, за които се пребориха, от Съюза на шофьорите подготвят и предложения за оптимизиране на работата на институциите, които извършват контрола на граничните пунктове. До месец те ще бъдат готови и предстоят разговори с "Гранична полиция“ и Агенция "Митници".