Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера внесе доклад, според който се предлага Столичната община да създаде система за ползване на електрически тротинетки/скутери в столицата. В София електрическите тротинетки навлизат все по-масово, но често пешеходците са недоволни, че се движат по тротоарите.
Лично той вече е почитател на новата тенденция в градската мобилност и затова настоява и да се въведат ясни регулации за този тип превозни средства. В София електрическите тротинетки навлизат все по -масово, но често пешеходците са недоволни, че се движат по тротоарите.
Тъй като в България няма никакви изисквания за електрическите скутери-хората ги карат където намерят за добре.
АНКЕТА:
- Знаете ли електрическите скутери и тротинетки къде имат право да се движат ?
- Нямам идея, ама сигурно по пътя.
- А не ли по велоалеята?
- Нямам представа!
- Да, ей тука отстрани.
- Ама от къде знаете?
- Е нали е за велосипеди и тротинетки?
- Ама ако са електрически?
-Ами какво като са електрически.
Почитател на новата тенденция в градската мобилност е общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера и затова той настоява да се въведат ясни регулации за този тип превозни средства.
Карлос Контрера, общински съветник ВМРО: Самият законодател в момента не е казал къде и как може да се използва, дали е необходимо да има налакътници, дали може да се кара по велоалеите или не може.
Ревин кара електрическа тротинетка от месец. Според него регулация засега не е необходима.
Ревин :Защото не е превозно средство.
БНТ: Като гледам добре се возите.
Ревин: Е да добре е, удобно е.
От 1 юли в Германия ще бъдат официално легализирани електрическите тротинетки. Те се движат по пътните платна, от лица, навършили 14 години, ще могат да се карат и по велоалеите, но не и по тротоарите, както вече е в Мадрид. Наскоро в Париж мъж загина при злополука с електрически скутер при сблъсък с камион, затова всички европейки страни вече обмислят правила за безопасното им използване. Наред е и София.