Автоматите за закупуване на билети, монтирани в градските рейсове по Транспортния проект на града, се оказаха морално остарели още преди да започнат да се използват. Те са ненужни и вероятно ще бъдат демонтирани догодина, съобщават от общината. Така на практика парите от Европа за устройствата са хвърлени на вятъра. От новото ръководство на общината смятат да модернизират системата, но това може да стане едва в края на 2020-та. Тогава изтича периодът за гаранционно подържане.
Ще има магнитни карти, които сега се зареждат авансово и ще се въведе приложение за мобилни телефони. Всички автобуси са оборудвани с монетни автомати, но те не се използват, защото купуването на хартиен билет е невъзможно в реално време:
Тодор Чонов, зам.-кмет на Пловдив: За най-голямо съжаление е така, повечето от монетните работят, но както е известно няма възможност за ползване на двулевовата монета. Също така не връщат ресто, което също много затруднява плащането.
Превозвачите също се надяват най-накрая системата да заработи. Така ще спестят средствата, които плащат на кондуктори:
Костадин Тотков - ръководител „Автобусен транспорт": За нас е по-добре да се мине на безкондукторно таксуване и фирмите превозвачи да получават на базата на изминати километри.За тях да се изисква спазване на разписание и маршрут.
Договореното сега гаранционно поддържане на системата всъщност трябва да я стартира реално. И досега много от компонентите, за които са изплатени близо 20 млн. лева, не действат, макар че по документи са въведени в експлоатация още през 2016 година.