Един от най-натоварените железопътни маршрути – този между София и Радомир, ще бъде модернизиран от 2017 година и ще стане една от трите високоскоростни линии у нас. По така наречените железопътни магистрали влаковете ще се движат със до 160 км/ч, която...
Един от най-натоварените железопътни маршрути – този между София и Радомир, ще бъде модернизиран от 2017 година и ще стане една от трите високоскоростни линии у нас. По така наречените железопътни магистрали влаковете ще се движат със до 160 км/ч, която ще спести между 20-30 минути на пътуващите. След ремонта системата за сигурност и насочване ще бъде автоматизирана.
Качваме се във влака София - Радомир. Дневно по линията пътуват 75 хиляди души. Заради старата линия обаче новите влакове "Сименс" се движат с по 60 км/ч. Така 48-те километра се взимат за час и десет минути, а пътниците, логично, искат по-бърз транспорт.
Онези, които се прекачват на Радомир за Кюстендил, пътуват още по-дълго.
Модернизацията на линията София - Радомир ще започне в началото на 2017 година.
Иво Янакиев, Национална компания "Железопътна инфраструктура":
"Високите скорости, според европейското разбиране, започват от 250 км/ч, ние не правим нищо по-различно. Ние правим едни обикновени жп линии и обновяваме нашата съществуваща. Засега 160 км/ч е една отлична скорост за българските условия."
По-бързите влакове засега няма да вдигнат цената на билета. С ремонта на линиите Радомир - Гюешево и София - Свиленград международните товарни влакове от Западна Европа за Турция ще имат по-бърз коридор през България.