Столицата на България е единственият град с трамваен транспорт у нас. Историята на електрическия трамвай започва преди 115 години. Градът обаче няма музей на транспорта, въпреки многото и интересни експонати, които се пазят и до днес. За това днес за първи път трамвайно депо "Клокотница" отвари вратите си за посетители.
Преди 115 години от тук тръгвали столичните трамваи и събуждали града със своя звънец. Днес от ретро возилата са възстановени само две мотриси. Макар и произведени преди повече от 100 години, старите софийски трамваи имат едно голямо преимущество пред новите, седалките се обръщат сами. Защото в миналото трамваите не можели да обръщат посоката си на движение, това правели пътниците, но го правили и по време на движение, защото когато обрънеш седалката можеш лесно да споделиш последните градски клюки със свои познат или приятел.
;Цанко Симеонов, ръководител проект "Зелените трамваи търсят своят дом" - Пътуването гратис релано е било невъзможно, защото таксуването от 1901 година е било най-съвременото в Европа.
В чакане на бъдещ музей на столичиня транспрот, Георги си е създал собствен. Професионалният ватман е автор на повече от 80 макета, а любовта му към трамваите започва, когато е едва шест годишен.
;Георги Александров, моделист - Мой съсед, знаейки моето увлечение по трамваите, ми даде списание "Млад Техник", в което имаше разпечатан модел на трамвай - това беше обикновен лист хартия, които трябваше да се отреже, да се сгъне, да се залепи и да се направи някакъв макет на трамваи.
Така започва страстта на Георги, днес в неговото домашно депо са всички видове столични трамваи - изработени прецизно и изцяло~ръчно, единствено от картон. Готов е да дари колекцията си в бъдещия музей на~градския транспорт, какъвто от години се очаква да бъде създаден. Освен трамави в депо "Клокотница" днес се настиниха пожарна кола и терустически автобус от 70-те. По време на световното по футбол през 1974 година, фирмата производител на този автобус подарява по един такъв на всеки един от отборите, брандиран с флага името на нашата държава. Сега инициативна група ще реставрира возилото, което някога ще бъде музеен експонат.
;Възпитанието на новите граждани ставало и чрез информационни табели, били учтиво молени да не пътуват гратис, да ну пушат и ако е удобно да не плюят.